postfix + libinet6

Robert R. Wal rrw w hell.pl
Pon, 20 Sie 2001, 21:53:36 CEST

On 01.08.20 Jakub Bogusz pressed the following keys:

> Wygląda na to, że problemy posfiksa z IPv6 wynikają ze sposobu
> działania libinet6. Np. w czymś takim:
>
> +    memset(&hints, 0, sizeof(hints));
> +    hints.ai_family = PF_UNSPEC;
> +    hints.ai_socktype = SOCK_STREAM;
> +    hints.ai_flags = AI_PASSIVE;
> +    error = getaddrinfo(NULL, "0", &hints, &res0);
>
> getaddrinfo() zwraca adresy IPv6 pomimo braki obsługi v6 w jądrze.
>
> Nie da się jakoś inaczej dodać v6 do postfiksa - bez tej biblioteki
> (tzn. dać to się na pewno da, ale o ile więcej roboty)?
> Albo chociaż nie traktować błędów z adresami v6 jako "fatal"?

Hmm... Jak znam życie, to skończy sie na:

1. Sprawdzaniu, czy ipv6 w systemie jest i ustawienie odpowiedniej flagi
globalnej.

2. Napisaniu wrapperów do wszystkich funkcji ,,ipv6 dependant'', które
nawet nie wołają funkcji inet6, jeśli powyższa flaga nie jest ustawiona,
tylko od razu skaczą do funkcji ipv4.

Da się to jakoś zakodować?

Robert

PS. Na users się już pytałem, ale z braku odpowiedzi zapytam jeszcze tu:
jak apt-get wybiera, który pakiet ściągnąć: @2.2 czy @2.4? Bo na razie,
to już na obu moich stacjach z 2.4.8/2.4.9 poinstalował mi pakiety @2.2
:(