ALSA i moduł pcm-oss

Michal Kochanowicz michal w michal.waw.pl
Sob, 25 Sie 2001, 16:29:38 CEST

Cześć

Z ALSA dostarczane są moduły zapewniające zgodność z OSS, między innymi
snd-pcm-oss. Załadowanie tego modułu powoduje utworzenie pliku
/proc/asound/<numerkarty>/pcmD0o.

Poprzez wpisywanie do tego pliku np.
Playback galeon 0 0 non-block
można zapobiegać blokowaniu się programów, które próbują otworzyć zajęte
/dev/dsp. Np. próba wejścia na stronę zawierającą flash podczas
słuchania mp3 kończy się zablokowaniem przegladarki. Powyższy wpis
powoduje że plugin flash nie jest w stanie odtwarzac dźwięku, ale
przeglądarka dalej działa.

Problem do rozwiązania jest następujący: jak ładować odpowiednie wpisy
do pcmD0o? U siebie rozwiązałem to dodając do /etc/modules.conf:
post-install sound-service-0-3  cat /etc/sysconfig/alsa-oss-pcm > /proc/asound/0/pcmD0o
post-install sound-service-0-12 cat /etc/sysconfig/alsa-oss-pcm > /proc/asound/0/pcmD0o
Ale do dystrybucji to się chyba nie nadaje bo 1. nie każdy używa ALSA a
pozatym trzebaby było ręcznie dodawać te wpisy do modules.conf.

Inne rozwiązanie jakie mi przychodzi do głowy to ładowanie snd-pcm-oss
ze skryptu startowego ALSA, jednak ceną za to będą dwa moduły na stałe
obecne w pamięci (~33kB).

Co o tym sądzicie --- czy rozwiązanie z ładowaniem modułu pcm-oss ze
skryptu startowego jest do przyjęcia?
--
--= Michal Kochanowicz==--==--==BOFH==--==--==michal w michal.waw.pl =--
--= finger me for PGP public key or visit http://michal.waw.pl/PGP =--