gotar: SPECS slrn.spec

Śro, 29 Sie 2001, 18:12:34 CEST

On Wed, 29 Aug 2001, GoTaR wrote:
[..]

> Czemu błędów?

Chodzi o to, ze jak umieścisz w commit logu makro np. %{__make} w wpis w
w pakiecie wynikowym będzie nie "%{__make}" tylko "make". Jeszcze większe
zamieszanie jest w przypadku %configure bo wtgedy w %changelog pakietu
trafi całe rozwinięcie makra %configure. Nawet przy takich rzeczach jak
%{__make} %hangelog traci pierwotny sens. Nie jest t ocoś co powoduje, że
pakiet staje sie nieużyteczny ale jest to swego rodzaju potknięcie.
Zastanawiam sie czy nie mozanby w skryptach cvs serwera które są
wykonywane przy commit wpiąć czy to filtr który bezie powodował odrzucanie
czy to poprawianie tego typu komentarzy do commit (poptrawianie byłoby
bardziej praktyczne). Musże się jeszcze zorientować czy jest to możliwe
żeby coś takiego zrobić. Tak czy inaczej na tego typu komentarze prosiłbym
żeby tak czy inaczje w miedzyczaie zwracać uwagę.

> Tomek - ja wiem o co chodzi. I o ile %%configure czy %%make wydaje mi
> się uzasadnione, to ścieżki niekoniecznie. Czemu? Bo w specu zostanie
> %cośtam, zaś w pakiecie wynikowym, _pozbawionym_makr_, user będzie
> wiedział, gdzie DOKŁADNIE zaszła zmiana, dzięki właśnie rozwinięciu.
> Tak więc z mojej strony takie a nie inne pisanie logów było celowym
> działaniem. Jeśli są ku temu jakiekolwiek przeciwwskazania to mogę pisać
> inaczej, niemniej jednak wydaje mi się, że tak jest lepiej.

Ano prosiłbym żebyś tak robił i ta sama prośba do innych. Nie jest to duży
błąd co dość mały i efektywnie ma on w zasadzie znaczenie kosmetyczne
niemniej tak czy inaczje nieco przeszkadzać w efekcie końcowym może.
Niemniej tak czy inaczje da się tu chyba wprowadzić jakiś filtr który
jeśli nie będzie ostrzegał to może nawet poprawiał od razu tego typu
potknięcia. Tak czy inaczje dla osób które jeszcze nie skojarzyły o co
chodzi ma to silny związek z tym że commit log generowany przez cvs w
plikach przy rozwiajaniu tokena $Log:$ jest przez nas jednoczesnie używany
jako %changelog w pakietach.
Kto wie czy nie należałoby zgłosić tego typu zachowania dla Jeffa jako
bład żeby wyłaczyć rozwijanie makr w %changelog - .. ano (po krótkim
zastanowieniu) wydaje mi się że takie rozwiaznie byłoby najlepciejsze.
Niemniej dopóty dopóki nie zostanie to inaczje rozwiązene należałoby
jeszcze na to poprostu uważać .. o co jeszcze raz proszę.