Problemy z postgresql

Marcin 'Qrczak' Kowalczyk qrczak w knm.org.pl
Sob, 1 Gru 2001, 21:16:47 CET

1. file /etc/odbcinst.ini from install of postgresql-odbc-7.1.3-11
   conflicts with file from package unixODBC-2.0.8-3

Zawartość tego pliku z unixODBC:

[PostgreSQL]
Description	= ODBC for PostgreSQL
Driver		= /usr/lib/libodbcpsql.so
Setup		= /usr/lib/libodbcpsqlS.so
FileUsage	= 1

Zawartość tego pliku z postgresql-odbc:

[PostgreSQL]
Debug = 0
CommLog = 1

Nie znam się na tym i prawdę mówiąc instaluję postgresql tylko po to,
żeby zaspokoić zależności Qt bez zmian w Qt, ale coś trzeba z tym
zrobić.

2. Podczas instalacji postgresql dostałem:

useradd: nieznana grupa postgres
błąd: execution of %pre scriptlet from postgresql-7.1.3-11 failed, exit status 6
błąd: skipping postgresql-7.1.3-11 install, %pre scriptlet failed rc 2

Ów skrypt %pre wygląda tak:

getgid postgres >/dev/null 2>&1 || /usr/sbin/groupadd -g 88 -r -f postgres
id postgres >/dev/null 2>&1 || /usr/sbin/useradd -M -o -r -u 88 \
        -d /var/lib/pgsql -s /bin/sh -g postgres \
        -c "PostgreSQL Server" postgres

Zgadywałbym, że może nie wykonało się update-db między dodaniem grupy
a dodaniem użytkownika, ale nie wiem. Jakoś grupa w /etc/group powstała,
update-db z palca nie zmieniło żadnych plików, a za drugim razem poszło.

--
 __("<  Marcin Kowalczyk * qrczak w knm.org.pl http://qrczak.ids.net.pl/
 \__/