buildery: koncepcje i pewne pytania

Witold Filipczyk juandon w poczta.onet.pl
Nie, 2 Gru 2001, 16:41:28 CET

On Sat, Dec 01, 2001 at 07:02:28PM +0100, Tomasz Kłoczko wrote:
> Jeżeli już to nie z topa tylko z time dane należy wyciągać.
> I znowu .. nie musimy się w tej chwili skupiać na obróbce danych. Jęzli
> juz to na obecnym etapie wystarczy tylko pzre,myśleć oc zbierac.
Można i z time'a i z top-a.
Z informacji generowanych przez top-a można wyciągnąć informacje o obciążeniu
procesora i wykorzystaniu pamięci (będzie można wyczaić ile tak naprawdę
potrzeba RAMu na maszynie).

[...]
> [...]
> opcja --test (nie ma sensu wykonywac pełnegu upgrade a przy --justdb spora
> ilość skryptów pre/post instalacycjnych nie ma wogołe szans sie wykonać).
> Po za tym na builderach jest ściśle określony i wcale nie szetroki zestaw
> pakiet (jest on zawężony do niezbędnego minimu w zasadzie) w ten sposób
> przejdzie wiele bokiem. Choć przy odbiorze pakietu moze być to centralnie
> wykonane względem gdzieś zeskładowanej bazy. Tak czy inaczej masz racje że
> to może być jeden z pounków automatycznego testowania zasobu bezpośrenio

To powinno być robione w skryptach po stronie FTPa.  Przy okazji te skrypty
powinny też uaktalniać prostą bazę zależności (niezależnej od bazy RPMowej).
Baza RPMa jest po to, żeby sprawdzić czy dodawany(upgrejdowany) pakiet nie
namiesza.  A dzięki prostej bazie zależności będzie wiadomo co od czego jest
zależne i co ewentualnie należałoby przebudować przy upgrejdzie czegoś.
Taka baza przyda się też przy instalacji(updejcie) PLD.

Baza ta składa się z kilku plików, z których dwa najistotniejsze to:
Plik z nazwami pakietów posortowany od najważniejszego do najmniej ważnego i plik
zależności.  W pliku zależności podane są po prostu numery pakietów od których
zależy dany pakiet.
Oprócz tego może być jeszcze plik "konfliktowy", w którym podaje się numery
pakietów z których można wybrać najwyżej jeden.
Oczywiście jest to wystarczająca ilość informacji do instalacji.

To jest tak proste, że aż mi się tego nie chce pisać, ale chyba się wezmę
i to zrobię.
Gdzie wrzucić te skrypty/programy jak już je napiszę?

Nie przyglądałem się jeszcze skryptom buildera, bo nie wiem czy mam już
30 godzinny abonament czy jeszcze nie.

WF