postgresql i skrypt startowy

Filip Kalinski fk181140 w zodiac.mimuw.edu.pl
Śro, 5 Gru 2001, 00:58:52 CET

On day Tue, Dec 04, 2001 at 11:45:38PM +0100, Tomasz Kłoczko wrote what follows:

> w postgresql.init jest:
>
>    1.28 Thu Nov 22 15:38:24 2001 by filon
> Diffs to 1.27
> - partialy fixed, dirty hack (sleep after starting), but works
>
> a w zmianie dodanie w start usleep 100000. No i rzeczywiście przysypia na
> amen do tego stopnia że stoi wywołanie reszty skryptów (co jest powodem
> tego że newsy na www.pld.org.pl nie działały).
> także coś nie tak jest z tą zmianą.
> Tak czy inaczje nie kumam sensu tej zmiany.

He, he nabroiłem trochę.. :-;

Po pierwsze to jest stara zmiana, w rev. 1.28 zmieniłem to na użycie
flagi -w dla pg_ctl przy startowaniu.

Powód zmian?

Było już o tym pare razy na liście. Postgres przy startowaniu czasami
(w miare przypadkowo, ale często) mimo prwidłowego statu mówi na
filoetowo FAIL, czego przyczyną jest to, że w wywołanym pg_ctl postaster
jest forkowany i skrypt startowy albo zdaży na niego ze sprawdzeniem,
czy się udało, alebo nie :-)

Flaga -w powouje właśnie czekanie na zakończenie startu postmastera.
Dodam tylko, że u mnie to _działa_ (nareszcie nie ma tych głupich
FAILów).

Wydaje mi się, że przywrócenie statu poprzedniego nie będzie dobrym
rozwiązaniem, ze względu na _nieprawiłowe_ działanie skryptu startowego.

Jesteś jednak trzecią osobą skarzącą się na na to... :-(

Jeśli ma ktoś pomysł dlaczego zamiast działać (jak u mnie) wisi i czeka,
to było by fajnie. (a może jescze komuś działa?)

Kura wspominał o rozwiązaniu, tylko że jakos nie widzę gdzie to maiło by
być (hej, w którym miejscu ten &)

Pozdrowienia,

--
Filip Kaliński <f.kalinski w zodiac.mimuw.edu.pl>