postgresql i skrypt startowy

Paweł A. Gajda mis w k2.net.pl
Śro, 5 Gru 2001, 12:53:36 CET

środa 05/12/2001  0:58:52, Filip Kalinski:
> He, he nabroiłem trochę.. :-;
>
> Po pierwsze to jest stara zmiana, w rev. 1.28 zmieniłem to na użycie
> flagi -w dla pg_ctl przy startowaniu.

> Flaga -w powouje właśnie czekanie na zakończenie startu postmastera.
> Dodam tylko, że u mnie to _działa_ (nareszcie nie ma tych głupich
> FAILów).
[..]

> Jeśli ma ktoś pomysł dlaczego zamiast działać (jak u mnie) wisi i czeka,
> to było by fajnie. (a może jescze komuś działa?)

pg_ctl używa "psql -l" do sprawdzenia czy postmaster wstał, a więc
pewnie u Ciebie postgres ma "local trust" w pg_hba.conf i dlatego
działa.

IMO to metoda bez sensu, do tego powinno wystarczyć coś takiego:
$ head -1 /var/lib/pgsql/postmaster.pid | xargs ps -p | grep postmaster

BTW to domyślna konfiguracja mogłaby być bardziej restrukcyjna.