Chyba poważny błąd w ext3

Marcin Wojtczuk fastviper w pld.org.pl
Śro, 5 Gru 2001, 23:24:38 CET

Ze zdumieniem stwierdziłem, że mój ext3 strasznie łatwo posłać do
piachu. System plików nie zaprotestował przeciw utworzeniu nowego
pliku na całkowicie zapłnionej partycji a ponadto pozwolił zapisać do
niego ponad 1GB danych! Wygląda to tak, że potem się kasuje pliki na
dysku a miejsca nie przybywa... fsck pomaga ;-)
Ale imho (dlatego piszę tu a nie na lkml) jest to poważne uhybienie
ext3. Jeśli komuś by się udało stworzyć plik, którego nie będzie
widać w dzienniku i potem do niego pisać, to partycja idzie do piachu
na amen.

Proszę sprawdźcie to -- może coś nie tak u mnie..
Moje jądro to 2.5.1pre1 ale na 2.4.13ac6 miałem to samo.
Dodatkowo było to na dwóch _różnych_ partycjach..
Dwa razy to za dużo na przypadek ale za mało na bug w kernelu ;-)

--
   :: [Maŕcín Wojţczuk] :: GG N°1513591 ::-=>  hacker wannabe  <=-::
   :: ˙Linux˙ registered user N°200916  Machine N°89843 <=- -  -  ::