iptables

Stacho Pal stacho w venco.com.pl
Czw, 6 Gru 2001, 16:30:17 CET

On Tue, 27 Nov 2001, Daniel 'bonkey' Bauke wrote:
> owszem

Z raidem ostatnio walczyłem, więc trochę późno piszę. ;)

> z pliku simple.conf o zawartosci:
>    input eth0 { proto tcp dport ssh accept; drop; };

Bardzo 'skromna' dokumentacja jest do tego programu. :((
Ten simple.conf sobie obejrzałem i przyznam że niewiem
co to za typ zapisu i gdzie jest stosowany?

> petelką:
>    for i in iptables ipchains cisco ; filtergen simple.conf $i
> otrzymujemy np. (troche uproscilem wynik):
>    for f in INPUT OUTPUT FORWARD; do iptables -P $f DROP; done

To co zaś filtergen 'wygenerował' jest jak najpardziej zrozumiałe.
Powtórzę swoje pytanie:
"Przyznam że nie bardzo wiem do czego może się przydać
i gdzie/po co można go podpiąć??"

pzdr
Stacho Pal