kernel 2.4.16-0.3 działa

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Czw, 13 Gru 2001, 20:27:45 CET

Cześć,

Dzisiaj robiłem upgrade serwera (sprzętu) i przeżyłem chwilę grozy jak
kernel przy starcie wyrzucił na konsolę masę komunikatów o błędach ext2
i stwierdził "init not found". Ostatnio gdy tak było, to połowa / mi
wyparowała.

Jednak gdy zbootowałem z innego dysku kernel 2.2.16 (na serwerze był
2.4.7-14) okazało się że dysk jest jak najbardziej OK. Po prostu tamten
kernel sobie z tą płytą nie bardzo radził (nie ważne czy dysk był wpięty
do zwykłego kontrolera, czy "RAID"/ATA100).
A akcie desperacji postanowiłem spróbować zainstalować jakiś nowszy
kernel z serii 2.4 (2.2 w tym przypadku odpadał). W PLD to jest dość
trudne, ale w test/i586/ znalazłem 2.4.16-0.3 (release niezbyt
zachęcające).

I działa :-) Dysk widzi ładnie, a że to ATA100 i dodatkowo włożyłem
trochę pamięci (teraz jest 1GB) i zmieniłem procka (na 1GHz), to serwer
dostał niezłego speeda (load-average spadło z ok 5-12 do 1.5-5).
Jedyne co musiałem zrobić, to poprawić i skompilować moduł 3c59x, bo ten
co jest to z VLANami sobie nie radził --- dokładnie z pakietami o 4 bajty
dłuższymi niż zwykle.

A piszę to wszystko, aby wreszcie pojawiło się na FTP (może być i w
test, ale dla wszystkich architektur) jakieś nowsze jąderko. I żeby
ktoś nie popsuł tego co już jest. :-)

Pozdrowienia,
        Jacek

PS. Mam nadzieję, że to trochę pochodzi, bo z 2.4.x różnie bywa...