malekith: PLD-doc uid_gid.db.txt

Michal Moskal malekith w pld.org.pl
Pią, 14 Gru 2001, 15:37:33 CET

On Fri, Dec 14, 2001 at 12:48:58PM +0100, Tomasz Kłoczko wrote:
> On Fri, 14 Dec 2001, Michal Moskal wrote:
> [..]
>
> Zajrzyj sobie do specyfikacji FHS i LSB tam masz dokładnie opisane
> dlaczego pewne uid/gid powinny być niezależne od systemu.

Przykro mi, ale FHS nie mówi ani słowa o UID'ach, a w LSB jedyny
fragment który się do tego odnosi brzmi:

    UID Ranges

    The system UIDs from 0 to 99 should be statically allocated by the
    system. These static assignments should be defined by a common registry.

    The system UIDs from 100 to 499 should be reserved for dynamically
    allocation by system administrators and post install scripts using
    useradd(1).

> uid/gid dla
> buildera pod regóły nie podpada ponieważ aż taki posiom wpsółdzielenie
> nie musi być zachowany (nbie musimy wsółdzilić uid/gid buildera miedzyuy
> rózne typy unixów).

Miło by było zobaczyć odpowiedni cytat o innych typach unixów...
Swoją drogą kolejkę można dzielić między różnumi typami, po NFS
(ponieważ całość jest napisana w sh)

> Czyszczenie odpowidnich podkatalogów możesz wykonać w %preun. to co jest w
> chroot ma swoją osobną nbaze wiec nie uzunieez tego jednym ruchem jakbyś
> nawet chciał .. no tak to już musi być.

To nie jest dobry pomysł. rpm -e chyba nie kasuje zmienionych plików
*konfiguracyjnych* ?

--
: Michal ``,/\/\,       '' Moskal    | |            : GCS {C,UL}++++$
:          |    |alekith      @    |)|(| . org . pl : {E--, W, w-,M}-