Nowe iso na ftp

Nie, 16 Gru 2001, 15:11:35 CET

On Sun, 16 Dec 2001, Witek Kręcicki wrote:

> [...]

joe akurat dość często używam wiec chciałbym żeby był na pierwszym CD :)

A tak ciut poważniej to oprócz pakietów które muszą być na pierwszym CD po
odrzuceniu tego co może być dalej pozostanie naprawdę dzuży margines
swobody tego co może być na tej płytce (strzele ale to może być nawet 1/2
do 2/3 całej płytki). Można w ramach tej przestzreni będzie swobodnie
manipulować tylko trzeba widzić co byłoby bardziej preferowane przez ludzi
którzy to obecnie używają do tego żeby było instalowane z pierwszego
krążka. Dopóty dopóki ta przestrzeń nie zostanie wypełniona to w zasadzie
można akceptować tu niemal każdą propozycję. Więcej będzie trzeba/można
się nad tym zatsnawiać później.

> P.S. Developement czy Development (w by-group sa obydwa)

$ grep Developement *spec
ibm-java-sdk.spec:Summary:	IBM Java Software Developement Kit v1.3
kdesdk.spec:Group:		X11/Applications/Developement

To są literówki do poprawienia.

Właśnie Arek zwócił mi uwagę że poldek ma priorytety ustawianie
pakietów i jest to opisane by example w
/usr/share/doc/poldek-*/pkgsplit.conf.sample.gz
Tyle że IMHO jest to ciut mało intuicyjne :)
To znaczy pakiet który ma się znaleźć na dalszej płytce ma wyższy
priorytet :_)
Wydaje mi sie że możnaby to odwrócić żeby działało na zasadzie score file
czyli wyższy priorytet oznaczałby ładowanie wczeniejszy na obrazy iso.
Tak czy inaczje ważne że to jest i że juz teraz da się to jakioś sensownie
ukłdać :)
Pytanie do Pawła jak zachowa sie definicja typu:

*-static	100
glibc-static	0

i czy coś to bezie zależne od kolejności wymieniania tych pozycji w pliku
z opisem priorytetów ?

Zapewne możanby też zrzucić wszystkie perl-* po za wybranymi dalej w
kolejce. Zapewne wiedza o ty jak wyglada sieć powiązań miezy pakietami
też mogłaby pomóc w ustalaniu kolejności wrzucanie na obrazy. Potencjalnie
pakiety nie wyymagane przez inne mogłby dodatawać wysoki^Wniski priorytet
+ ewentualne korekty ręczne.

Także proponowałbym na razie póścić na żywioł modyfikowanie pliku z
priorytetami. Czyli że wczęsniejsze konsultownie zmian w tej liście
priorytetów nie musiałby być na razie konieczne .. chyba że komuś się coś
nie spodoba to na zasadzie komentaża do zmiany proponowałbym Re: na listę.
Chodzi o to żeby możliwie dużo tego typu korekt weszło przed następnym
generowaniem iso (powiedzmy jutro pod wieczór).

Także co do konwecji priorytetóew to proponowałbym ustalanie ich w
zakrecie +-10 (powinno to w zupełnosci an razie wystarczyć do
uszeregowania całości, a w razie gdyby było to mało to zawsze będdzie mżna
to rozszerzyć dodając "0"). Czyli normalny priorytet to byłoby 0. Powidzmy
"pakiet musi być na pierwszym CD" to byłoby -5.

Tu jedna myśl mi się nasuwa. Nie wiem co parwda jaki to może mieć
faktyczny wpływ na prędkość instalacji ale prawdopodobnie zeby zmniejszyć
ilość "machań" głowicą przy insytlacji z CD wartoby było pakity tak
uszegować żeby były ułożone w kolejności w jakiej bendą potencjalnie
pobierane. Jeżeli takowy wpływ by istniał to waroby chyba bazowe wagi
ustalić na podstawie tego jak poldek szeregować będzie sobie pakiety przy
instalacji.