Nowe iso na ftp

Wto, 18 Gru 2001, 10:16:23 CET

On Mon, 17 Dec 2001, Paweł A. Gajda wrote:

> niedziela 16/12/2001 15:11:35, Tomasz Kłoczko:
>
> Eee, narzekasz, to dość intuicyjne - im większa wartość
> tym pakiet więcej "waży" i spada niżej.

Na CD o niższym numerze ? ;-)

> [..]

> Działa to tak, że priorytety < 0 są "ważniejsze", tj. pakiet który
> ma -1 pociągnie za sobą swoje zależności (odwrotne) chociażby one
> miały wcześniej nadane +100.
>
> W powyższym przykładzie trzeba dać "glibc-static  -1" i wtedy
> wyląduje on na 1 płytce.

No to może nieco rozjaśnić sytuacja. Tzreba bedzie to opisac w manie.

Tak wogóle próbowałem wykonać upgrade poldkiem z CD i mimo szczeryuch
checi nie wyszło. Poldek z pakietu wyłożyłe mi się z:

# poldek --upgrade-dist
Verifying cdrom://PLD-1.0-cd0/cd0/packages.dir.gz... OK
Verifying cdrom://PLD-1.0-cd1/cd1/packages.dir.gz... OK
poldek: nbuf.c:81 n_buf_init: Assertion .uf->data = ((void*)0)' failed.

Próbowałem jeszcze wypakować poldka z pakietu instalatora który jest
zlinkowany statycznie i tu było ciut lepiej ale całosć wyłożyła się na tym
że poldek zamiast zakałdać sobie katalog z symlinkami pod drugi cd w /tmp
zakładał go w katalogu głółnym i po zmianie płytki szedł w buraki bo nie
mógł znaleć pakietów.

Tu mam pewien pomysł. Otóż IMHO wartoby na pierwszej płytce zrobić skrypt
/upgrade który uruchamiałby z odpwiednimi parametrami poldka zlinkowanego
statycznie. W ten sposób możanby wykonac szybko upgrade bez konieczności
instalowanai poldka wczęniej. Powinno być to szczególni atrakcyjne dla
ludzi którzy by chcieli wykonac przejście z RH.
W tej chwili po za kilkoma drbiazgami w zasadzie mamy zasoby gotowe do
tego żeby takie przejście wykonywać na pewno z RH 6.2 i 7.0.
Prawdopodobnie nie da się skompletowac instalatora pod sparc i axp ale po
mimo tego mzoanby spóbowac wypuścić 1.0 także i pod te architektóry
dosepne jako właśnie taki upgrade z RH wykonywany jednym poleceniem.

> Zależności są brane pod uwagę, polecam poeksperymentowanie z:
>
> $ poldek --split=600 --split-conf=pkgsplit.conf -vvv | less
>
> Wyrzuca to listę posortowanych pakietów wg priorytetu.

Dobrze wiedzieć :)
Ciut możnaby jeszcze popracowac nad spasowywaniem zawartości iso pod
sufit. W tej chwili pierwszy iso jest napakowany na 615MB czyli że możnaby
tam potencjalnie jeszcze wrzucić parędzieiąt MB pakietów :)

IMHO jest dobrze, a poprawiniu powyższych błędów w poldku i rozpoczeciu
prób z uproszczoną procedura przejścia z RH według tgego co opisałem taki
zestaw płytek czy też np. tar do ściągniecia i uruchomienia żeby robić
przejście RH czy też upgrade po długim nie wukowywaniu aktualizacji po
sieci to byłby strał w dychę. Dobzre by było żeby przy upgrade po sieci o
ile cos było nie tak na koniec była prośba o zgodę na wysłanie pliku z
raportem co było nie tak pod adres pzreznaczony na odbieranie takich
logów. Podobną funkcje wysyłania loga z instalacji powinien też mieć
instalator.