Xy i moduły

Jakub Bogusz qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl
Sob, 22 Gru 2001, 15:37:06 CET

On Sat, Dec 22, 2001 at 08:44:54AM +0100, Marcin Bohosiewicz wrote:

> i2c i bttv wogole wylatuja (spece) jako, ze w 2.4 wlasciwa wersja jest w
> kernelu, a do 2.2 dzimi tez to dorabia (nie bylo innego wyjscia, ze wzgledu
> na konflikty plikow naglowkowych przychodzacych z kernelem i z i2c).

Speca do i2c zostaw w repo - przydaje się jak ktoś ma niedystrybucyjne
jajko (starsze niż 2.4.13 albo potrzebuje koniecznie i2c 2.6.2 a nie
2.6.1), w przyszłości też może się przydać (nowe wersje i2c wchodzą do
kernela z opóźnieniem).

> Czyli spec wzorcowy to alsa i drbd jak rozumiem?

To przypomnę może, o czym pisałem z miesiąc czy dwa temu: ten sposób
jest niedopracowany w przypadku kerneli SMP.

Z pakietem kernel są instalowane:
UP:
katalog /lib/modules/%{ver}-%{rel}/
symlink /lib/modules/%{ver} -> /lib/modules/%{ver}-%{rel}
SMP:
katalog /lib/modules/%{ver}-%{rel}smp/
symlink /lib/modules/%{ver} -> /lib/modules/%{ver}-%{rel}smp

Natomiast w proponowanym schemacie w przypadku SMP moduły są w katalogu
/lib/modules/%{ver}smp - czyli żadnym z ww. Czy tam w ogóle
modprobe/insmod szukają modułów?

Poza tym dobrze by było pomyśleć o wydzieleniu części modułów z kernel-*
do podpakietów - paczka z kernelem dystrybucyjnym jest cokolwiek duża...

Przy okazji - skoro już o modułach i X jest w temacie - czy jest gdzieś
dokładnie opisane, który plik z XFree86-modules do czego służy? W paczce
ze źródłami XFree niewiele znalazłem.
Np. libafb.a to chyba framebuffer amigowy i nie wiem do czego miałby się
przydać na x86 (a w pakiecie jest).
libcfb ponoć jest wypierany przez libfb, ale nie wiem które sterowniki
jeszcze używają cfb (mogę posprawdzać objdump, ale szybciej byłoby
skorzystać z jakiegoś zestawienia).
...i tak dalej.
A prawie największy moduł z XFree86-modules to rozszerzenie PEX5
(690kB), które używane jest b.rzadko...

--
Jakub Bogusz
http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/