Odp: PAM i problem

hocus hocus w dronet.gliwice.pl
Czw, 1 Lut 2001, 15:06:17 CET

Cześć!

> Sam pisałem taki programik. Do zmiany hasła musiałem pozbyć sie części
> uprawnień (uid czy euid nie pamiętam). Wtedy działało.
Już mi się udało - program musi być suid root, uruchamiany spod zwykłego
użytkownika, wtedy pam_cracklib nie przepuszcza zbyt prostych haseł. Jednak
oryginalna wersja poppassd i tak nie chciała w ten sposób działać i
wysypywała się bez żadnych komunikatów już po autoryzacji, na zmianie hasła.
Usunąłem pam_authenticate i zostawiłem samo pam_chauthtok, które i tak
dokonuje autoryzacji i już działa dobrze, tzn. dokładnie tak jak bym sobie
tego życzył :-)

Pozdrawiam
Paweł Zmysłowski