php4 0.7

Jakub Bogusz qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl
Nie, 11 Lut 2001, 12:54:51 CET

On Sat, Feb 10, 2001 at 09:35:39PM +0100, Tomasz Kłoczko wrote:
> .. poszło do przebudowania. Za kawałek bezie w /test.
> Ta wersja będzie parwidłowo już zrekompilowana na mysql nielinkowanym z
> libnsl.
> Ja musze spadać i prośba o potestowanie tego i w razie czego na nowo
> zgłaszanie nieprawidłowości.
>
> Prośba także o zgłaszanie czy prawidłowo zachowuje sie ta wersja na nowym
> apache. Jutro chyab na builderach powymieniam już apache na 1.3.7. Tak czy
> inaczje celem będzie spasowanie mysql 3.23.x, php 4, apache 1.3.7 i
> ostaniej wersji mod_ssl (to jeszcze nie było tykane i jakby ktoś miał chęć
> [...]

Przy pobieżnych testach SOA#1 w takim zestawie:

apache-1.3.17-1
apache-mod_dir-1.3.17-1
apache-mod_ssl-2.8.0_1.3.17-1
mysql-3.23.32-1
php-4.0.4pl1-0.6
php-mysql-4.0.4pl1-0.6
php-gd-4.0.4pl1-0.6

(mysql i gd sprawdziłem na krótkich, testowych .php;
 mod_ssl tylko na połączeniach po https)

W PHP nie podobają mi się dwie rzeczy:

1) przy starcie httpd php tworzy coś takiego:
-rw-------    1 root     root            0 lut 11 12:01 /tmp/session_mm.sem

Nie mam na dysku źródeł mm, żeby popatrzeć, czy można z tym zrobić coś
ciekawego...
Najciekawsze co mi się udało to mkdir /tmp/session_mm.sem kiedy httpd
nie działał. Po uruchomieniu pliku nie utworzył, nie utworzył też
segmentu pamięci dzielonej (o którym poniżej), ale nie zauważyłem żeby
coś przez to się sypało (phpinfo() działało, wsparcie dla mysql i gd
też).
Tak czy inaczej chyba warto ten plik gdzieś przenieść (do /var/run albo
/var/run/apache ???). Ścieżka jest wpisana na twardo gdzieś w źródłach
php.

2)
# ipcs
------ Shared Memory Segments --------
[...]
0x00000000 181891    root      600       33554432  3         dest
                                         ^^^^^^^^
Nie można tego jakoś zmniejszyć (w php.ini czy gdzieś)?

Jeszcze co do apache - czy po przeniesieniu mm.* do /var/run/apache
katalog /var/lib/apache jest do czegoś potrzebny?
Nie zauważyłe, żeby był używany.

--
Jakub Bogusz
http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/