qboosh: SPECS ImageMagick.spec

Jakub Bogusz qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl
Czw, 15 Lut 2001, 08:38:01 CET

On Wed, Feb 14, 2001 at 06:44:25PM +0100, Tomasz Kłoczko wrote:
> Conajemniej kilka rzeczy potrafi już uzywać freetype 2.x i to już jest
> niejako zrobione. Czy może do samego freetype 2.x jest dołączona jakaś
> dokumentacja opisująca zabiegi jakei tzreba wykonywać przy przechodzeniu
> na nową wwrsję ?

Jest tylko coś takiego (z faq):

  I.5 Is FreeType 2 backwards compatible with FreeType 1.x?

Not directly, though we had the project to provide an optional binary
compatibility layer on top of it in order to easily re-link applications
with the new version. However, this idea has been dropped as it is possible
to install and use the two versions independently on any system (read: no
namespace conflicts).

The FreeType 2 API is a lot simpler than the one in 1.x while being much
more powerful. We thus encourage you to adapt your source code to it as
this should not involve much work.

Programy, które korzystają z freetype:

ImageMagick - od którejś wersji tylko 2.x (przedtem chyba tylko 1.x)
gd - 1.x lub 2.x (zalecane 2.x)
libwmf - tylko 1.x
php-gd - tylko 1.x
perl-GD - tylko 1.x
wv - tylko 1.x
mswordview - chyba tylko 1.x [*]

Nie sprawdziłem z braku źródeł na dysku (mógłby ktoś?):
SDL_ttf
enlightenment
freeamp
gfontview
nautilus
siag
ttmkfdir
xlockmore
xmbdfed (heh, wymaga freetype nawet 2 razy ;>)

W gd wybór wersji został rozwiązany przez 2 oddzielne pliki dla libttf
i libfreetype. Ciekawe, czy gd zlinkowane z freetype 2 nie pogryzie się
z libwmf, php-gd i perl-GD, które jak na razie potrafią używać tylko
freetype 1.x?

[*] mswordview jest obsolete, możnaby wywalić, gdyby nie to, że w wv 0.6
coś zepsuli i dla dokumentów Worda >=8.0 przeważnie zamienia kolejność
bajtów w ucs-2, przez co wyjście jest zupełnie nieczytelne :/

--
Jakub Bogusz
http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/