Uruchomienie PLD [było: Instalacja PLD]

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Śro, 10 Sty 2001, 10:15:49 CET

On Wed, Jan 10, 2001 at 09:56:24AM +0100, Jacek Sobczak wrote:
> Cześć,
>
> Instalacja z CD zrobionego na podstawie stanu FTP z 9. stycznia 2001
> przebiegła jak sądzę poprawnie (dziękuję za rzeczowe instrukcje).
> Jednak przy uruchamianiu systemu z /dev/hda3 dostaję co następuje:
>
> request_module[block-major-3]: Root fs not mounted
> VFS: Cannot open root device 03:03
> Kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on 03:03
>
> Jakieś sugestie (czyżby modules.conf) ?
Blisko: initrd (aby zainstalować odpowiednie moduły przed zamontowaniem /)

Nowy kernel powinien przy instalacji sam zrobić initrd (jeśli nie, to do tego
służy pakiet geninitrd). Pewnie brakuje ci linijki:
	initrd=/boot/cośtam
W /etc/lilo.conf

Nie wiem jakie "cośtam", bo nie wiem jak oficjalnie w PLD nazywa się link do
odpowiedniego initrd.i W każdym razie "ls -l /boot" prawdę ci powie.

Pozdrowienia,
	Jacek