hdd ibm-dtla-307045 i plyta abit

Jan Sterna jjps w comdrev.com.pl
Czw, 18 Sty 2001, 10:52:35 CET

Może ktoś będzie wiedział i pomoże.
Instaluje PLD i nie moge go zbotować z hdd.
Po zbotowaniu z dyskietki podmontowaniu partycji i zrobieniu chroota cały
system wyglada wpożądku.
Pierwsze co zrobiłem to opcje do lilo lba32 i :-( linear tosamo.
Sprawdzenie kmsg i /proc/ied/hda/geometry co nieco sprawe wyjaśnia.
kmsg:

hd0: C/H/S=1024/16/255 from BIOS ignored
----

hda: IBM-DTLA-307045, 43979MB w/1916kB Cache, CHS=89355/16/63

geometry:
physical 22075/16/255
logical   89355/16/63

niezależnie od ustawien w biosie na CHS czy LBA

z inna plyta jest ok
przy CHS
logical 22075/16/255
przy LBA
logical 5606/255/63
i tu bootuje sie bez problemu

Nie wie czy to wina BIOSU na abicie czy linux odczytuje coś nieprawidłowo i
sam wykrywa ustawienia logiczne. Skąd bierze 89355/16/63.

Moze pomogło by zmuszenie kernela do ustawienia przy starcie geometri
logicznej 5606/255/63 tylko jak to zrobic. A może jakis inny pomysł ale nie
aktualizacja biosu bo to już zrobiłem i nie pomogło.

jjps
--
jjps w szczecinek.pl