INST. PLD, bootkietka 7.I.2001 - wuch, prowizorka, automateusz

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Wto, 16 Sty 2001, 16:13:25 CET

On Tue, Jan 16, 2001 at 11:45:44AM +0100, Michal Moskal wrote:

> Masz racje. Zwalanianie pamięci jest dla lamerow (i nie mowię
> tego z ironią) na Unixie. Kernel sam wie które strony
> sa nieużywane i wywala je na swapa, więc nie ma to większego
> znaczenia dla szybkości działania czegokolwiek.

Dla szybkości nie. Ale jak ktoś nie ma dość swapa (mały dysk), to mu może
zabraknąć -- kernel wie że strony nie są w danej chwili używane, ale nie
jest w stanie sprawdzić, czy program się jeszcze do nich nie odwoła,
więc miejsce w swapie zajmują.
Szkoda by było, żeby ktoś nie mógł PLD zainstalować, bo jego swap jest
za mały na "nieużywane" strony. A problem może wystąpić, gdy instalowany
będzie pakiet, który w %pre lub %post zarząda odpowiedniej ilości
pamięci.

Pozdrowienia,
        Jacek