misiek: SPECS netscape.spec

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Pią, 26 Sty 2001, 11:45:11 CET

On Fri, Jan 26, 2001 at 11:26:58AM +0100, Michal Kochanowicz wrote:

> 1. Wydaje mi się, że powinno być raczej Requires: motif, aby można było
>    użyć zarówno lesstifa jak i openmotifa. Choć tutaj jednej rzeczy nie
>    rozumiem. Oba *tify mają w podpakietach -devel i -static odpowiednie
>    Provides motif-devel i motif-static, natomiast żaden z pakietów nie
>    ma provides motif. Tak jest celowo, czy mam je dopisać? :)
Niestety skrypty automatycznej generacji zależności wygenerują zależność
od tego, co aktualnie będzie zainstalowane przy budowaniu pakietu
(zwykle to będzie lesstif). To podobny problem jak z OpenGL.

> 2. Nie powinno wogóle być takiego requires :) Netscape jako taki jest
>    statycznie zlinkowany z motifem. IIRC jest oddzielna binarka
>    linkowana dynamicznie (i libnullplufin-dynMotif.so). Jeśli już ma być
>    Requires motif, to raczej w oddzielnym podpakiecie dostarczającym te
>    własnie dynamicznie zlinkowane binarki.
W sumie powinny być dwa pakiety, nawzajem się wykluczające (Obsoletes) +
jeden współny.
Ale IMHO, skoro to działa z lesstifem, to można sobie statyczną binarkę
darować.

Pozdrowienia,
        Jacek