Strategia dla Javy

Rafał Kleger-Rudomin klakier w pld.org.pl
Śro, 24 Sty 2001, 01:44:51 CET

Cześć,

Ostatnio potrzebuję zapakować parę rzeczy javowych.
Sprawy do omówienia:

1. Gdzie ładować pliki .jar ?
   W xp i xt użyłem /usr/share/java/classes
   ale widzę w specach że są też inne propozycje ;)

2. Co z CLASSPATH?
   Teraz jest tak że trzeba sobie samemu ustawić np
   CLASSPATH=/usr/share/java/classes/xt.jar
   Jest jakiś pomysł żeby nie trzeba było ustawiać samodzielnie CLASSPATH?
   Ktoś się orientuje, może standard Javy przewiduje jakąś metodę
   odnajdywania bibliotek?
   Od razu mówię, że pomysł z ustawianiem CLASSPATH w profile.d mi się nie podoba ;)

3. Jestem za tym żeby pakować gotowe klasy jeśli są dostępne,
   a nie kompilować ze źródeł.

Komentarz do pkt 3
Zanim ktoś mnie zruga za pomysły pakowania "binarek"
pozwolę sobie na uwagi (wybaczcie, jeśli sprawa była poruszana,
ale śledzę listę i nie przypominam sobie jakichś dyskusji na ten temat):

1. Binarki javowe, jak wiecie, to nie do końca binarki. Są interpretowane i przenośne
   (tak, tak, nie zawsze, ale nie o takich mówię)

2. Nie ma potrzeby kompilować ich pod dany sprzęt, tak jak to robimy ze zwykłymi programami.

3. Zwykle nie potrzebują konfiguracji w fazie kompilacji (ścieżki itp).

4. Samodzielna kompilacja chyba nie da zysku na prędkości (?).

5. Jedyna sytuacja kiedy IMHO trzeba kompilować to wtedy gdy potrzeba
   włączyć/wyłączyć jakieś opcjonalne włąsności/rozszerzenia przy kompilacji.

Tak więc IMHO kompilowanie tam gdzie to nie jest konieczne to tylko strata czasu
na rozpoznanie jak dany pakiet budować, komplikacja speca, strata czasu buildera.

Pozdrawiam,
Rafał

--
Rafał Kleger-Rudomin (klakier w pld.org.pl)