Przypomnienia i pewne kometarze

Pon, 29 Sty 2001, 18:37:26 CET

Chciałbym przypomnieć o kilku rzeczach:

- adapter.awk

  W module SPECS znajduje sie skrypt w awku o nazwie adapter.awk ..
  przed dołączenie zmian w specu do zasobów repo warto spróbować
  przepuścić tego speca przez ten skrypt

  Np. ja u siebie w historii poleceń w mc mam taką linijkę:

  ./adapter.awk %f > %f.; mv %f. %f ; cvs diff -u %f | less

  IMHO warto się przyjrzeć temu co to pokaże. To co robi adapter jest dość
  ważne. Pozwala zaoszczędić kupę czasu na dopracowywanie formy speca przy
  doprowadzaniu go do formy standardowej. Skrypt nie jest doskonały ale
  daje całkiem dobre wyniki. Praca włożona w dalsze dopracowywanie tego
  narządka zwróci sie nam powielokroć dlatego czasami warto sie zastanowić
  czy jakieś operacji nie wykonuje sie za częśto i czy przypadkiem nie
  wartoby tego sformalizować w jakiejś poprawce do tego skryptu.

- commit komentarze

  Obowiązują tu pewne reguły/zwyczaje (bardziej de facto niż de
  jure - czyli za ich omijanie nikt nikogo nie powinien karcić ale
  też chołdowanie tym regółom może być czymś co ułatwi nam prace
  .. wogól :)

  - o ile zmieniasz rel czy ver pakietu zaznacz to w kometażu. Dzięki temu
    patrząc tylko na zawartość %changelog można się szybko zorienować co i
    kiedy.

  - komentaż wpisuj od pierwszej linijki bufora edycji dzięki temu kolejne
    wpisy bęndą wyglądały w miare ładnie i podobnie do reszty.

  - w trakcie pracy nad specami wykształciły się pewne skróty
    syglanizujące status zmian. Pierwszym był NYF (Not Yet Finished), a
    ostanio zaczął się pojawiać drugi - STB (Send To Builder).

  - o ile zmiana jest na tyle ważna że warto by posłać pakiet ASAP do
    przebudowy to podbij rel pakietu. Dla mnie pakiety z podbijanymi
    przez kogoś rel mają wiekszy priorytet w kolejce tego co analizuję i
    potem puszczam do przebudowy.

kloczek
PS. wydaje mi się że chyba możnaby powyższy tekst po jakiś
przeróbkach/dostosowanaich umieścić w zasobach serwowanych na www.