geninitrd - usterka

Pon, 2 Lip 2001, 12:52:50 CEST

On Mon, 2 Jul 2001, Michal Moskal wrote:

> Zmieniłem w CVS, żeby nie używał jak nie ma. Ale może lepiej by było
> jakby był? (tzn. żeby się generował wcześniej, albo coś koło tego) ??

Tu jest pewna zagwozdka. Otóż wygląda to tak :startujemy z kernela który
jest nieco inny niż produkcyjny i który to kernel niekonicZnie musi mieć
wszystko tak samo pomodularyzoane. Dodatkowo modutils ze względu na to co
chciałeś nie generuje pewnych rzeczy na podstawie systemu w jakim jest to
instalowane (czy jest to dobrze czy źle to jest zależne tylko od tego co
sie będzie chciało uzyskać i ciężko powienidzieć że rzeczywiście powinno
być tak zawsze).
Gdyby całość startowałą z kernele modularnego takiego jak produkcyjny (w
initrd w zasadzie nie musiałoby być aż tak dużo jak na regularnym initrd
bo całosć nie startowałaby jeszcze włąsciwego root fs) nieco mogło
uprościć sytuację, bo:
- całosć by startowała z bootkietki,
- automatycznie lub półautomatycznei odbywałoby się zainicjowanie sprzetu
  (scsi/ide),
- wybierałoby się potrzebny fs na root fs + ewentualnie moduł od raid,
- inicjowałby się sieć (o ile byłaby potrzebna) i inne rzeczy (np. kiedyś
  też możnaby inicjować i USB)

w takiej sytuacji odpwiednie aliasy i paramatry do tychże na poziomie
modutils już byłyby zainicjowane i po instalacji modutils wykonanie
modprobe -c (nawet po skończeniu instalacji pakietów) mogłby posłużyć do
wygenerowania modules.conf. W tej sytuacji także zapuszczenie po wszystkim
dodatkowo geninitrd bez zadnych dodatkowych zmian nie napotkałoby już
żadnych oporów.

Widzisz w tym jakieś "dołki" ?
Nie mówię żeby od razu już teraz zmieniac wszystko żeby powyższe
osiagnąc. Niemniej na dłuższą metę ten kierunek wydaje się właściwy (?).