rc-boot

Lukas Dobrek dobrek w itp.uni-hannover.de
Śro, 4 Lip 2001, 10:45:57 CEST

On Thu, Jun 28, 2001 at 12:36:48PM +0200, Tomasz K?oczko wrote:

> Powtórzę nieco.
> rc-boot powinien być skonstruowany tak jak rc-inetd czyli frontend i
> backend skrypt. W tej chwili to są w prawktyce osobne skrypty (we
> frontendzie znajduje się tylko wołanie backendu czyli wogóle mogłoby go
> nie być). Dlaczego tak ? Dlatego ponieważ wogóle w tej chwili nie są
> sformalizowane regóły oskryptowywania boot mgr-ów (i nie tylko bo
> rc-bootem możnaby obłożyć także np. memtest86). Czyli w praktyce za każdym
> razem całosć wygląda nieprzejrzyście i moze być pisana w praktycznie
> [...]

Ja osobiscie jestem zwolennikiem maksymalizowania funkcjonalnosci a nie
piekna wewnetrznego. Twoje argumenty slyszalem i nie przekonuja mnie.
1. Dam Ci przyklad w czesci ktora robi /boot/grub/menu.lst potrzeba funkcji
przerabiajacych napis /dev/hda3 na (hd0,2) itp. W lilo tego nie potrzeba
mam zatem w skrypcje grub_functions.sh funkcje GRUB_CONVERT nie mam
powodu miec w lilo analogicznej funkcji. Bo lilo jej nie potrzebuje.
Teraz naprzyklad obsluga automatycznego bootowania. GRUB potrzebuje znac
partycje na ktorej jest zainstalowany lilo nie. To po kiego grzyba mam
tego typu funkcji do lilo dodawac. Dodanie memtesta do rc-boot  odbywa sie
na zasadzzie dopisania jednej funkcji dla kazdego z udostepnianych
bootloaderow.
Moze i fak ze bardziej elegancko bylo by to zrobic na zasadzie napisania
parsera ktory parsowalby plik o nazwie sheme-${BOOT_LOADER_TYPE}-${TYPE}
gdzie $TYPE jest typem systemu ktory bootujemy a $BOOT_LOADER_TYPE jest
typem bootloadera. Ale to jest pisane w shellu. I IMHO nie ma sensu
pisac 10 razy dluzszego skryptu za to pieknego wewnetrznie w momencie
w ktorym to co jest dziala a piekne wewnetrznie nie jest. Ale jest
dobrze skomentowane.

Poprostu Tomku w tym wypadku wykazalem sie pragmatyzmem napisalem cos
co dziala ale nie jest takie sliczne. Ale dzieki temu wydaje mi sie
ze w latwy sposob wykorzystuje wiecej mozliwosci kazdego z bootloaderow
niz to by mialo miejsce gdybym urzyl Twojego podejscia.

To na czym sie skoncentrowalem to prostota plikow konfiguracyjnych.

IMHO shell nie sluzy do pisania pieknych programow. Jak chcesz miec
bardzo pieknego rc-boota to moge go napisac w Ocamlu bedzie to tylko
jedna funkcjia. A jaki bedzie piekny :)))

Jak chcesz to przepisac to nie ma problemu. Ale IMHO to jest bez sensu.
Ja tego na Twoj sposob przepisywal nie bede. Jedyne co moge powiedziec
to ze u mnie rc-boot i w przypadku lilo i GRUBA dziala bardzo dobrze od
dosyc dawna.

Pozdrawiam
Lukasz
--