autoconf 2.50 ..

Czw, 5 Lip 2001, 19:12:37 CEST

On Thu, 5 Jul 2001, Jacek Konieczny wrote:

> Nie zgadzam się. IMHO tylko w ostateczności powinniśmy wywoływać
> autoconf'a i spółkę.

IMHO jeżeli ktoś ma chęć sprawdzić czy na nowyych ac/am wszystko dział
poprawnie to nie powinno być tu zakaz. Regenerowanei zasobów nie bedzie
miało w takiej sytuacji wpływu na uzywanie tego w środowisku starych
ac/ac/am.

 Pakiety budujemy ze źródeł danego programu, a
> nieodłączną częścią wielu tych źródeł jest skrypt configure i budowanie
> takich programów to:
>         ./configure
>         make
> Nie zmieniajmy tego. Maintainerzy tych programów mają prawo używać
> autoconf/automake/itd.

Nie twierdze, że nie niemniej przykładowo w Debianei jest nielal nakaz
regenroeania tych zasobów i czasami ma to swoje dobre strony.
Tak restrykcyjnego podejścianie musimy ze względół czysto praktycznych
stosować niemniej coś pośreniego moze być praktycznie uzasadnione.

> jakie tylko chcą, mogą to być rzeczy pozmianiane,
> z dziwnymi dodatkami w aclocal itp. Ich wybór. Inaczej niedługo nie
> będziemy nic innego robić ja przerabiać różne źródła na nowe autoconfy.
> A co, potem może będziemy wszędzie "coding style" poprawiać?

IMHO w przypadku kiedy ktoś odkryje i skompletuje poprawkę o ile bezie
potzrebna podesąłnie ejst maintainerowi może na dłuższą mete być wskazane
bo powoduje, że całe to "środowisko" bedzie bardziej
homogeniczne/pozbawione sytuacji w których tzreba bezie stosować podejście
oparte o wyjątek.
Tego typu zmiany nie bedą znaczne i zwyykle nie bendą powodować
konieczniości uzywania od razu nowych ac/am - bendą to umozliwiać.

W razie wysyłania listu do maintainera kluczowe jest wysłanie listu z
poprawką z delikatnym komentarzem że dobzre byłoby zacżąć używać nowego
ac/am.