kdelibs+arts

Czw, 12 Lip 2001, 18:45:31 CEST

On Thu, 12 Jul 2001, Michal Kochanowicz wrote:
[..]
> Ale jazda... :))) Jeśli nic nie przegapiłem, to te biblioteki są
> potrzebne jedynie programikowi artsmessage, który służy tylko do
> wyświetlania komunikatów o błędach. Nawet autorzy sami piszą że można
> dostarczyć własny program pełniący tą funkcję :))
>
> Proponuję zatem:
> 1. Zmienić nazwę artsmessage -> artsmessage-kde
> 2. Przenieść plik artsmessage-kde do pakietu kdelibs
> 3. Do pakietu arts dołączyć plik /usr/X11R6/bin/artsmessage [1]
> 4. Połączyć pakiety kdelibs i kdelibs-core

Może inaczej. Lepij IMHO zostawić pod taka nazwą jak jest bo bedziesz
musiał w innych miescach zmieniać nazwę tego programu (o ile jest
używany) albo zrobić arts-kdeprogs i dać jakąś możliwość wygenrowanai
jakiegoś innego pakietu z /usr/X11R6/bin/artsmessage które nie bezie
linkowane z KDE. O ile artsmessage jest programem specjalnie
przeznaczonym do KDE i nie da się go wygenerować bez linkowania z z
KDE-libami to tymbardziej powinien on pozostać pod niezmieniona nazwą
lądaując co najwyżej w arts-kdeprogs (czy nawet jeszcze lepiej
ale tylko w tym wypadku kiedy zawsze wymagać bedzie KDE w arts-progs).

> [1] Plik ten będzie skryptem shella działającym według następującego
> algorytmu:
> 1. Jeśli ustawiona jest zmienna DISPLAY to
>    1.1. Jeśli istnieje plik /usr/X11R6/bin/artsmessage-kde, to jest
>         uruchamiany i skrypt zakańcza działanie.
>    1.2. Jeśli istnieje plik /usr/X11R6/bin/artsmessage-gtk, to jest
>         uruchamiany i skrypt zakańcza działanie. [2]

A czyli są dwie mozliwości: linkowanie z kde i gtk. OK zauważ, że
jednoczesne uzywanie używanie obu programów chyba nie bedzie mieć miejsca
na tym samym komputerze (?). Jeżeli tak jest w istocie to prościej bezie
(znowu) zostawić to pod niezmieniona nazwą wrzucajac to do dwuch pakeitów
które wzajemnie sie bedą wyinstalowywać przez Obsoletes.

>    1.3. Wywoływany jest xmessage i skrypt zakańcza działanie.
> 2. Komunikat wyświetlany jest na terminalu za pomocą "write" i skrypt
>    kończy działanie. [3]

Hmm .. tak wogóle do wyświetlania jakiego typu komunikatów to służy ?

> [2] Nie ma takiego programu, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby go
> napisać, a przecież nie jest powiedziane że arts ma być wykorzystywany
> przez aplikacje kde (vide xmms).
> [3] Właściwie to nie widzę przeciwskazań do wykorzystania arts przez
> aplikację konsolową :).

Dość to skomplikowane i wykonaiu i w działaaniu (relatywnie skomplikowane
raczej). Zastanowiłbym się czy nie mozan tu czegoś uprościć czy wogóle
może nawet zrezygnować z artsmessage (?) skoro mozan to zrobić za pomocą
poprostu xmessage.