buildery?

Piotr Meyer piotrm w webcorp.pl
Pon, 16 Lip 2001, 18:36:04 CEST

On Mon, Jul 16, 2001 at 05:18:09PM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:

> Szykuję własnie takie małe kompendium na ten temat w związku z tym że
> chciałbym rozpropropagować możliwei szeroko automatyczne testowanie
> pakietów pod kontem tego czy sie budują. W zwiazku z tym także, że na
> builderach x86 zrobiłe się nieco ciaśniej (ale jeszcze jest sporo do
> odzyskania poprzez instalację wszystkiego z --excludedoc) to musiałem
> nieco teże popracowac nad minimalnym zestawem pakeitów jakie muszą być
> zainstalwoane na builderach.
> Zaczekaj jeszsze troche aż skończę opracowywać ten tekst (w tej chwili mam
> ca~ 60%).

Moje pytanie wzięło się z takiej małej idei. A idea nazywa się
'builder at home' :-). Tego typu maszyna kojarzy mi się z czymś,
co chodzi ciągle, jest cały czas dostępne i duuuże. Tymczasem
istnieje na pewno jakiś zbiór developerów, który dysponuje maszynami
mogącymi przez pewną część dnia służyć do budowania pakietów a do
tego podpiętymi łączami, które pozwalają w miarę bezboleśnie zasysać
odpwiednie źródła. Wykorzystanie takich 'częściowo dostępnych'
maszyn wymagało by jakiegoś mechanizmu pozwalającego synchronizować
ich poczyniania. Czegoś w rodzaju 'tablicy ogłoszeń' - przychodzi
zlecenie przebudowania pakietu i jest odnotowywane. Następnie
kolejne buildery sprawdzają co jest do zrobienia i w zależności
od konfiguracji rozpoczynają przebudowę pakietu. W miarę sukcesów
czy porażek wstawiają odpowiednie informacje do 'tablicy' (np.
kompilacja zakończona, kompilacja nieudana - błąd taki a taki, etc.).

Następnie taki pakiet mógłby być wrzucany na odpowiedni ftp lub
przechowywany przez jakiś okres na builderze (tak aby w miarę
wprowadzania pakietów 'do ludzi' można byłoby go pobrać).

Jest to na razie bardzo mętna idea i nie wiem, czy sensowna...

Pozdrawiam,

--
Piotr Meyer - WEB Corporation Polska