problem z cvs-em

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Sob, 14 Lip 2001, 18:48:41 CEST

On Sat, Jul 14, 2001 at 06:35:41PM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:
> Nie głupie. Potencjalnie cała seria testów musiałaby być wykonywana po
> każdym upgrade pakietów.
> Środowiska testowe możnaby utrzymywać w osobnych chroot. Na sparc czy
> powstajacy wąłsni sparc64 prawie pewnikeim mieć beda miejsce i zasoby żeby
> postawić taki system.
Ja bym wolał, żeby testy były, gdzie to tylko możliwe, tak
skonstruowane, że nie potrzebowałyby całego środowiska testowego w
postaci np. osobnego chroota. Ale pewnych rzeczy chyba inaczej się nie
przetestuje, a nie które to tylko na żywym systemie.

> Chętnych którzy chcieliby urzymywaźć takie
> środowiska testowe prosiłbym o zgłaszanie się. W tej chwili u Janka robi
> się już dość ciasno, a i dalsze rozpraszanie kolejnego aspektu zwiazanego
> z tym co robimy byłoby dość korzystne.
Chętnie..... ale ja nie mam zasobów.

> Wydaje mi się, że mam przynajmnie jeden kolejny rodzaj testu jaki w takich
> specjalnych środowiskach moznaby przeprowadzić.
> Byłoby to w kółko kompilowani tych pakeitów jaki leżą na ftp.
> Ten test mógłby być wykonywany niemal permanetnie choć na pewno z niskim
> priorytetem.
> Pozwoliłoby to np. na automatycne wychwyytywanie tego, że coś sie
> przestało kompilować po upgrade jakiegopś pakietu.
To (oraz to co już jest i o czym wcześniej wspomniałeś) akurat testy
zupełnie innego rodzaju niż te o których ja piszę, ale testów nigdy za
mało.

> Wyży priorytet mogłby mieć testy konkretnych programów czy serwisów.

> Dla mnie gucio. Widze przynajmnie już w zarysie kilka rzeczy które możnaby
> robić i na pewno maszynki ze środowiskami testowymi nie narzekałyby na
> nudę .. wręcz przeciwnie.
Myślę że i bez maszynek powinno sie to dać używać. Chyba od razu się
wezmę za moduł regtest.

Pozdrowienia,
        Jacek