buildery?

Pon, 16 Lip 2001, 17:18:09 CEST

On Mon, 16 Jul 2001, Piotr Meyer wrote:

> Czy jest gdzieś miejsce, gdzie mógłbym przeczytać coś niecoś
> o maszynach służących do kompilacji PLD? Jakie warunki musi
> coś takiego spełniać, w jaki sposób działa, etc...

Szykuję własnie takie małe kompendium na ten temat w związku z tym że
chciałbym rozpropropagować możliwei szeroko automatyczne testowanie
pakietów pod kontem tego czy sie budują. W zwiazku z tym także, że na
builderach x86 zrobiłe się nieco ciaśniej (ale jeszcze jest sporo do
odzyskania poprzez instalację wszystkiego z --excludedoc) to musiałem
nieco teże popracowac nad minimalnym zestawem pakeitów jakie muszą być
zainstalwoane na builderach.
Zaczekaj jeszsze troche aż skończę opracowywać ten tekst (w tej chwili mam
ca~ 60%).

Na chroot buildera przy instalacji z --excludedoc powinno spokojnie
wystarczyć 2GB dysku (jeżeli możesz więcej wyciąć to nie zaszkodzi).
Całość tak czy inaczje jest diość mocno już sformalizowana i do pakietu
pld-builder (jego pierwsza wersja już trochę zdezaktualizowana bo w cvs w
module pld-builder juz są dużo nowsze źródła) jest nawet na ftp.
Tak czy inaczje pewny jestem tego, że automatykę do testowanai także
powinniśmyu zaszyć w pakiet tak samo jak pld-builder. IMHO mógłby/powinien
on stamnowić uzupełnienie do pld-buildera jako dodatkowy komponent.
Także w zasadzie coś na kształt pld-testing-suit (czy jak kto tam chciałby
to nazwać) wartoby zacząć tworzyć w repo na dniach.
Tak bajdełejem widać takze już że komponent fo testoeania przez w kółko
budowanie zasobów uznawanych za te gotowe do wystawienie to tylko kolejna
część całej układanki. Napeno kolejnym będzie komponent który po mógłby w
kółko takze wykonywac serię testów na całosci i tutaj zapewne pojawią sie
duużo większe wymagania jeśli chodzi o przestzreń dyskową poneważ ilość
zasobó które bedą mudiały być zainstalowane w takim środowisku testowym
będzie muasiała być daleko wieksza niż minimalna.