zepsuty qmail

Marcin Bohosiewicz marcus w venus.wis.pk.edu.pl
Pią, 20 Lip 2001, 16:35:31 CEST

On Thu, 19 Jul 2001, Jacek Konieczny wrote:

> tym razem chyba na dobrą listę....
>
> Od jakiegoś czasu mam problemy takie, że niektórzy klienci używający
> netscape nie mogą wysyłać maili. Netscape prosi ich o hasło a potem
> stwierdza błąd logowania. Teraz klient używający Mac'a zupełnie nie był
> w stanie wysyłać poczty. Było to dla mnie o tyle dziwne, że nigdzie nie
> włączałem autentykacji dla smtp (problem open-relay mam rozwiązany
> inaczej). Ale zrobiłem telnet na port 25 serwera i już jest dla mnie
> wsyzstko jasne:
>
> 250-AUTH=LOGIN

> [...]
A co masz w /etc/sysconfig/rc-inetd/smtp ?
Bo ten sposob autoryzacji - SMTPAUTH - mozesz wlasnie tam
wylaczyc kasujac w ostatniej linijce odwolanie do /var/qmail/bin/checkpass.

M.

--
-| == Marcin Bohosiewicz - MB8042-RIPE - marcus w venus.pk.edu.pl == |-
-| == Strona Domowa   -      http://venus.wis.pk.edu.pl/marcus/ == |-