2.2 vs 2.4 -- propozycja

Arkadiusz Miskiewicz misiek w pld.org.pl
Nie, 22 Lip 2001, 19:47:40 CEST

Tomasz Kłoczko <kloczek w rudy.mif.pg.gda.pl> writes:

> cdrecord chodził ? firewall-init też ?
> Janek to, że Tobie to chodziło nie oznacza że nie ma tu wogóle zasobów
> specyficznych dla 2.4.
cdrecord niestety jest zasobem specyficznym. Sytuacja wygląda tak, że
nasz cdrecord kompilowany z nagłówkami 2.2 będzie działał na jajkach
2.2 i 2.4 ale już cdrecord kompilowany z nagłówkami 2.4 będzie działał
tylko na kernelach 2.4. Co prawda można mu configure przerobić tak, by
niezależnie od nagłówków nie wykorzystywał specyficznych dla 2.4
funkcji.

> JEst tego znacznie więcej: narzedzia do xfs które
> bez plików nagłówkowych 2.4 nie da sie przekompilować. Zdaje się,
> że w svgalib też wymaga przekompilowania bo część kodu róznego dla 2.4 i
> 2.2 to nie tylko kod modułu (?).
> Wydaje mi się że to jeszcze nei wszystko.
ps. propozycja z wrzucaniem numerku kernela z jakim dany pakiet (np. lm_sensors)
był kompilowany do nazwy/version pakietu (lm_sensors) wydaje mi się
interesująca.

> [..]

> Napisał nieco inaczej.
Może to inaczej sformułowałem ale uważam, że wrzucanie czegokolwiek do
kernela po to tylko by zwiększyć ,,łatwość utrzymywania integralności
zasobów'' jest bez sensu. To trzeba załatwić w inny sposób...

> Napisałe, że zajmie dużo czasu o ile zmieni się
> tylko np. alsa. Argument "czasowy" jest ale po drugiej stronie też jest
> argument związany z łatwością utrzymywanai integralności zasobów i
> nieprowokowaniem sytuiacji w których mamy na ftp pakiety do kilku wersji
> kernela.
... i wydaje mi się, że wrzucanie wersji jajka (jak napisałem w
powyższym ps.'ie) do name/version jest do przyjęcia i rozwiąże problem.

Naprawde forsowanie takiej opcji jest poronionym pomysłem bo daje
jedna korzyść (integralnośc zaspobów) uzyskana będzie kosztem wielu
problemów. Już widzę, jaki się burdel zrobi gdy zaczniemi wyciągać
kernel dependent części z pakietów takich jak openafs, lirc,
lm_sensors itd. i wrzucać to do kernela.  Tomek - zastanów się jeszcze
raz. Integralność na ftpie można (i trzeba) uzyskać _innymi_ metodami!

--
 Arkadiusz Miśkiewicz, AM2-6BONE, 1024/3DB19BBD
 IPv6 ready PLD Linux at http://www.pld.org.pl/