2.2 vs 2.4 -- propozycja

Wto, 24 Lip 2001, 00:21:40 CEST

Tomasz Kłoczko <kloczek w rudy.mif.pg.gda.pl> writes:

> Arek zwróć uwagę na jeden drobny szczegół. dujesz wszystkio do ejdnego
> pakietu (do rc-scripts). Żeby mieć pewność, że niczego temu czemyuś nie
> zabraknie musisz dodać do tego brakujace zależności, a juz w tej chwili w
> tych brakujacych zależnościach są:
Nie potrzebuję takiej pewności. Normalne jest, że admin czy
min. średni zaawansowany user wie, że by móc odpalić ppp potrzebuje
pppd. Robienie bagna z rc-scripts po to by wyjaśnić wszystkim, że
białe jest białe to lekko mówiąc przesada i ogromny błąd.

> Po oddzieleniu tego i po zmodularyzowaniu mógłbyś odzyskać
> właściwą lekkość rc-scripts mogąć wiazać zależnościami tylko to co jest Ci
> w danej chwili potrzebne.
Taka nic nie warta lekkość + koszmar w maintanowaniu rc-scriptsów. Tam
jest tona zmiennych, różnych cudnych zależności itd. Dla mnie
ważniejsze jest łatwość maintanowania, modyfikowania, zmiejszenia
możliwości wsytąpienia błędów niż mówienie wszystkim że by używać ppp
trzeba sobie pppd zainstalować.

> Nieużywajac ppp nie potzrebuję mieć
> /etc/ppp/if-{up,down}. Te rzeczy spokojnie mogłby trafić do ppp.
Albo jak już bardzo chcesz coś nakombinować to zrób sobie podpakiet
rc-scripts-ppp i tam powpisuj odpowiednie Requires. W totalnew tak nie
będzie napewno i wątpię by Janek zrobił takie coś na HEADzie. Co ja
mówię - na pewno nie zrobi bo tu nie ma żadnego wymiernego zysku z
takiej operacji (no chyba, że X kolejnych zależności i Y nowych
podpakietów to zysk).

> Co z ATM ? też ma trafić do rc-scripts ? jeżeli tak do todatkowo
> rc-scripts uzaleznić bęzie trzeba od narzędzi do ATM.
W totalnew ma trafić (i trafi).

> Co do utrudnień i panowanai nad całoscią. Zauważ że, od dłuższego czasu
> interfejs miedzy obsługą poszczególnych typół interfejśów i reszta
> zarządzania siecią jest na tyle ustalony że wynoszenie poszczególnych
> kawałków po za ścisły obręb pakeitu rc-scripts moze już mieć sens.
Tak Ci się tylko wydaje. Na HEAD jest co innego, w totalnew jest co
innego. Z totalnew na HEAD są różne backporty (w drugą stronę
też). Cały czas się zmienia to i owo. Jedynie opis ifcfg* w
poszczególnych branchach w miarę jest niezmieniany. Reszta to ciąg
zmian i modyfikacji.

> W tej chwili niespójnie do tego rozwiazana jest jeszcze kwestia
> isapnptools i setserial (pierwsze jest startowane jhako normalny serwis, a
> drugie jako skrypt z rc.sysinit).
isapnptools odpalany jest bezpośrednio z rc.sysinit, a setserial
poprzez rc.serial wywoływany z rc.sysinit. Niekonsekwencja.

> Robi się to coraz mniej spójne. Widzisz to teraz ?
Tak. Nie podoba mi się rc.serial osobno. Widzę o co Ci chodzi. To ma
pewien sens ale kompletnie niewspółmierny do kosztów (nie tylko
przejścia na taki model ale później maintainowania tego).

> Zważ argument o braku zależności lyub nadmiarowych zależnościach w
> rc-scripts które mogłby uciec do podpakietów z narzędziami (od ppp do
> innych).
Tak, ale mimo wszystko nadal mnie nie przekonałeś. Jak już tak chcesz
to forsować to możesz spróbować przekonać mnie na priva
(np. zaproponuj konkretną metodę implementacji; zobaczę ile w niej
będzie kwiatków).

--
 Arkadiusz Miśkiewicz, AM2-6BONE, 1024/3DB19BBD
 IPv6 ready PLD Linux at http://www.pld.org.pl/