Budowanie zale?nych od siebie pakiet?w

Śro, 25 Lip 2001, 07:31:15 CEST

On Tue, 24 Jul 2001, Paweł Sakowski wrote:

> Czas ten się praktycznie nie zmieni, pod warunkiem, że megajądrem
> zajmowałaby się jedna osoba. A tak czas trzeba będzie pomnożyć przez
> liczbę osób pracujących nad aktualizacją -- bo zamiast tego, że osoba #1
> dwa razy przekompiluje jądro, osoba #2 svgaliba, etc, wszyscy będą
> kompilować wszystko.

Nie robiłeś jeszcze nic przy kernelu to mozesz nie wiedzieć, (więc
powttórzę po raz kolejny), że RAZ WPROWADZAONA POPRAWKA NIE
WCHODZI W INTERAKCJE Z NOWYMI MODYFIKACJAMI. Jeżeli już to ktoś kto dodaje
nowego patcha jest zobowiazany nanieść to tak żeby nowy kawałek nakładał
sie beż bulu. Tak było dotad i nie widże żeby to miało się w jakiś sposób
zmienić. Co do praktyki .. to zajmować się beą tym dokładnie Ci którym
będzie na tym zależeć (nie mniej ni więcej). Pakiet kernela jest sam w
sobie trudny i skomplikowany. Niemniej to co można by z nim dodatkowo
zgrupować w sposób radykalny wyżej tej poprzeczki jzu nie podnosi.
Dużo bardziej podniesie się popzreczka z tytułu przejścia 2.2 -> 2.4 niż z
tytułu dołozenie (czy w starej czy w nowej wersji) reszty modułowych
zasobów.

Tak czy inaczje z racji tego, że ALSA i lirc są stosunkowo autonomiczne
(nie budują się w drzewku źródeł kernela .. mają swoje własne, a moduł do
masq wymaga jednolinkowej poprawki do Makefile i zapewne tak samo będzie
z svga) dorzucenie tego co mamy po za kernelem obecnie NIESPOWODUJE
zwiekszenia trudności nakładanai kolejnych poprawek.
Może teraz dotrze do wsdzystkich coś co disiaj (po dniu odpoczynku) widże
i jestem w stanie opisywaćbardziej jednoznacznie).

I jeszcze jedno. Ja już swoje racje wyłożyłem. Prosze nie dyskutować ze
mna czy łapać mnie za słowa, czy z tym co już napisałem dzisiaj. Jeżeli
ktoś coś chchce wnieść coś nowego to tylko w postaci KONKRETNEJ PROPOZYCJI
rozwiązania. W pzreciwnym wypadku bedziemy dreprtać w miejscu szarpiąc się
nawzajem. Nie twierdże, że pomysł zgrupowania zasobów modułow kernela
jest jedyny czy też doskonały ale jak na razie nie ma niczego co byłoby w
obecnej chwili równie proste i kompletne.

[..]

> Ja takim optymistą bym nie był. Sam pisałeś, że interfejs się
> zmienia.

Masz rację. W miezyczasie przyjrzałem się dokłądniej lircowi i po za
stwierdzniem że pakeit w tej chwili nie nadaje się do kompilacji na 2.2
(%files nie jest jszcze dostosowane .. ale to mały szczegół) stwierdzięłm
że jest on równie autonomiczny jak alsa.
W przypadku tak autonomicznych zasobów nie ma sensu dążyć do pełnej
integracji ze źródłami kernela (wykonaja to przędzej czy później
mainteinerzy tych zasobów) ale nadal jest IMHO sens zgrupowanai tego przy
budowaniu.

Proponuję jeszcze raz żebyśmy sie wspólnie nad tym zatanowili.
Jeszcze raz kernel nie jest łątwym zasobem. Ma on wysoki samoistny poziom
trudności. Jest do tego zasoben niezmiernie ważnym dla dystrybucji jako
całosci. Nie chcę sie upierać przy tym czy innym rozwiazaniu ale o ile nie
przynajmnei jna razie nei znajdziemy innego lepszego rozwiazania mozę sie
okazać, że nie tylko ja zacznę oprtować za zgrupowanie tego w jedną
paczkę. Prosze mi wierzyć też mi sie to nie do końca podoba ale podchodże
do tego pragmatycnie .. nie widze w tej chwili innego lepszego
rozwiazania. Moze ktoś je za kawałek wymyśli (obu) i uratuje dzięki temu
choć niejako estetyczne kwestie tego co musimy tak czy inaczje rozwiązać.