Trochę o vimie

Śro, 25 Lip 2001, 09:49:48 CEST

On Wed, 25 Jul 2001, Bartosz Jakubski wrote:

> Tak sobie oglądam speca od vima i widzę jego dziwną nieco konstrukcje.
> Otóż niezależnie, czy jest budowany z "--without static" czy bez tego,
> to zawsze powstaje pakiet vim-static zawierający /bin/vi. W zamyśle to
> chyba w zalezności, czy jest _without_static, czy nie, to ten /bin/vi
> ma być zlinkowany dynamicznie lub statycznie. Trochę to bez sensu, czemu
> tak jest?
> Zresztą i tak nie jest wcale generowany statyczny vim, więc w ogóle
> pakiet vim-static jest niepotrzebny...
>
> Rozumiem, że przyjęto, że /bin/vi jest dostarczaczany przez vima?

Nie koniecznie i na tym trik miał wąłsnie polegać. Pierwotnie chodziło o
to żeby /bin/vi był właśnie statyczny i żeby był dostarczany przez różne
mozliwe odmiany vi. W yniku tych ustaleń powstał elvis-static i vim-static
które to pakiety miały wzajemnie się wyinstalowywać.

Jeżeli vim-statuc nie dostarcza statycznie zlinkowanego (to podobnie jak w
zsh) nalezałoby to tak poprawić żeby taka binarka była jednak produkowana
a nie wyrzucać to wogóle.

> No i gdzie mogę dowiedzieć się coś więcej o bcondzie? Wcale mi się on
> nie podoba, bo chyba nie można zamiast
>
> %{!?_without_motif: cośtam}
>
> napisać
>
> %{?_with_motif: cośtam}
>
> ?

Patch rpm-rpmpopt.patch. Chyab zarówno with jak i without powinny
definiować nie jedno a parę właśnie makr. To by chyba rozwiązało to.

> Bo nie ma jawnej "wartości domyślnej". Jeśli nie poda się ani "--with
> coś", ani "--without coś", to to, czy program będzie skompilowany z tym
> motifem zależy od konstrukcji speca (jeśli sprawdza _without_motif, to
> domyślnie będzie z motifem, a jesli "_with_motif", to bez.
> Mało to eleganckie czy przejrzyste, od tłumaczenia sobie w głowie
> konstrukcji "%{!?_without_motif: cośtam}" to już mnie głowa boli...
> "jeśli nie jest ustawiona kompilacja bez motifa"

To tak mniej więcej miało działać. Może mało spójne ale na razie działa.
Widzisz jak by to można rozwiązać nieco bardziej elegancko ?

W źródłach cv-owych rpm-a widze że to co u nas jest jako:

rpm alias --with    --define "_with_!#:+       --with-!#:+"
rpm alias --without --define "_without_!#:+       --without-!#:+"

jest tam teraz jako:

rpm     alias --with            --define "_with_!#:+       --with-!#:+" \
        --POPTdesc=$"enable configure <option> for build" \
        --POPTargs=$"<option>"
rpm     alias --without         --define "_without_!#:+    --without-!#:+" \
        --POPTdesc=$"disable configure <option> for build" \
        --POPTargs=$"<option>"

i chyba dodatkowo wleciałby to bash specyfic konstrukcje ($"<str>").
(chyba trzeba bedzie napisać do Jeffa żeby to poprawić na używanie
gettext).