2.2 vs 2.4 -- propozycja

Śro, 25 Lip 2001, 18:07:16 CEST

On Wed, 25 Jul 2001, Michał Kuratczyk wrote:

> OK, Twoja sprawa. Tylko odnieś się jakoś do poruszanego już tutaj
> problemu komputerów za maskaradą/proxy. Na przykład gdybyś w tej chwili
> zeskanował jedno z IP, które korzystały z ftp.pld.org.pl (ostatnio
> wczoraj), to znalazłbyś jajko 2.2.19 (a jeszcze miesiąc temu
> 2.0.cośtam). I to jest według Ciebie miarodajne? Moim zdaniem nie, bo
> wiem, że za tym komputerem stoi 27 sztuk ma 2.4.x.

Michał ja nie chcę znać procentowego rozkłądu 2.4 i 2.2. Chodzi
owychwycenie zmiany na 2.4. To że to będzie i tak obarczone błęde choćby z
powodu NAT to już inna sprawa. To są dane statystyczne co prawda pobierane
bezpośtrednio ale ze wzglefdu na mspecyfikę pewności próbkowanai i tak
obarczone niepewnością.

> Kolejna sprawa -- sprawdziłem skuteczność nmap na dwóch maszynach. Na
> jednej zadziałał (2.4.1 wykrył jako 2.4.0-2.4.5), a na drugiej nie
> (2.4.3 uznał za nieznane). Czy nadal uważasz, że nmap jest wirygodny?
>
> Na zakończenie -- przeczytaj sobie ostatnie 4 akapity 'man nmap'.

Metod detekcjo jest kilka. Skan kompletny od góry do dołu nie jest do tego
potrzebny bo nie chodzi o wykrycie otwartych portów czy innych rzeczy
tylko o wychwycenie tego co stoi na próbkowanej maszynce.

Ten akapit o piszesz mówisz po za tym nie obowiazuje tutaj za bardzo, bo
chodzi o maszyny co do których jest wykonywane próbkowanie wiadomo że są
linuxami (nie znam portu apta na coś innego niż linux). Na linuxach jakoś
tez nie stawia się za duże MCS (a juz na pewno nie w PL i nie na PLD).