saq: SOURCES rpm.macros

Śro, 25 Lip 2001, 19:59:03 CEST

On Wed, 25 Jul 2001, Paweł Sakowski wrote:
[..]
> Pisałem na liście, że zamierzam. Ktoś dopisał jeszcze propozycję makr do
> user/groupadd. Nikt nie protestował. To, co piszesz powyżej (o trzymaniu
> się standardowego zestawu makr RPM) jest dla mnie nowością; na pewno nikt
> o tym nie napisał kiedy dwa dni temu zgłaszałem taki zamiar. Nikt też nie
> alarmował, kiedy zaczynałem wcommitowywać zmiany w rpm.macros. Zatem winny
> się nie czuję.

Nie czuj się winny. Bez przesady :)
Niewiedza to nie jest powód do tego żeby być winym. Winnym byłbyś gdybyś
widział i zignorował to :)
Dwa dni temu działo sie (za)dużo. Mi osobiście kilka rzeczy umkneło z
bierzących dyskusji.

> No i pytanie: cofać ostatniego commita?

Nie, na razie zostaw. Pracować nad tymi makrami możesz dalej bo może
potencjalnie jednak dobrze byłoby przynajmniej część wsdrożyć i to po
mimo tego co napisałem. Niemniej z samym wdrożeniem jeszcze bym sie
wstrzymał. Faktem jest że w kwesti jaką dotykaja te makra jest tu z lekka
bałagan. na pewno można by spróbować zrobić inne makra ale o nazwach
takich jakie są włączone w regularnego rpm-a w wersji z cvs bo kilka
rzeczy z zaplecza do takich operacji tam wleciało (co pozwoliłoby
utrzymać niejako temn sam interfejs a bebechy makr mogłby być już w
naszym przypadku inne).

Poprosty trzeba się jeszcze ciut nad tym zastanowić i niech inni też mają
na to conajmniej kilka dni na spokojne przemyślenie tych dodatków. Zmiane
w momencie kiedy się zdecydujemy czy to na część czy na całość tych makr
można zrobić w kilkanaście minut we wszystkic hspecach. Osobiście nie
lubie odkrecania zmian i dotąd mi się to udawało i wolałby także i w tym
wypadku żebyś nie tylko Ty ale i inni też mieli pewność że jest to
potrzebne, kompletne i poprawne juz rozwiązanie. Wydaje mi się że niektóre
rzeczy możnaby jeszcze zmienić a niektórych makr wręcz się pozbyć bo są w
sumie redundantne (np. do rc-inetd bo restart rc-inetd to tylko szczególny
przypadek restartu serwisu).

Po za tym pozastanawiałbym się nad tymi makrami pod takim kontem jakby to
miała być wogole propozycja dla maintainera rpm-a. Czyli zmieniłbym
traktowanie (w duchu) tych modyfikacji z PLD specyfic na takie które
byłyby ogólnie do przyjęcia. W tym sensie może wartoby też żebyś jeszcze
zerknął do makr Conectivy czy MDK bo są tam funkcjonalnie podobne rzeczy.
W sumie nawet nie warto żebyś na to zerknął co *wręcz powienieneś* to
pzrejrzeć. Jezlei inni zrobili coś podobnego i zawarli tam jakieś błedy
logiczne to lepiej już skorzystać z tego że ktoś takei błedy popełnił niż
je samemu potencjhalnie powtarzać.

Jeff sdam kiedyś pisał że chętnie by zajrzał niejako w to co robimy i może
dostosował pewne rzeczy do każdej niejako dystrybucji. Odpwiedziałem na
rpm-list mu że przynajmniej my raczej będziemy się starać wprowadzać rózne
dodatki z myślą o tym żeby prędzej czy później wprowadzić je do
rególarnych źródeł rpm-a. Tak było z wieloma rozwiazniami (od rozwiniecia
%configure do obecnej postaci, %find_lang (które wymyślił Artur, a króre
to makra są w tej chwili w powszechnym użytku) czy zapleczem do bcond i
zapewne za jakis czas wartoby podrzucić reszte naszych rzeczy jak choćby
wsparcie do %debug choć to rozwiazanie jest dość pzreźroczyste i na razie
jego obecnosć w naszych makrach specjalnie za mocno nie ma wpływu na
postać speców). Podchodżac w ten sposób do rozwijania rpm-a zyskujemuy
nacznie więcej i warto o tym pamietać, że zysk temn jest relatwnie duży
przy tylko niewielkim wysiłku didatkowcym polegajacym na neico szersze
spojzrenie ponad to co bezposrednio robimy.

Spróbuj na to zerknać od tej strony a juz na pewno daj sobie czas kilku
dni żeby jeszcze za kawałek nie myśląc w międzyczasie o tym spojrzeć na to
tak jakbyś to widział pierwszy raz w życiu :)