saq: SOURCES autofs.init dhcp-relay.init radiusd-cistron.initd

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Czw, 26 Lip 2001, 10:41:10 CEST

On Thu, Jul 26, 2001 at 12:50:13AM +0200, Paweł Sakowski wrote:
> Czuje dokladnie i juz sie za to zabieram. A na przyszlosc to wydaje mi
> sie, ze dla czytelnosci mechanizmu init.d dobrze byloby zachowac zasade,
> ze pliki z /var/lock/subsys nazywaja sie tak, jak skrypty startujace. A
> juz idealem byloby, gdyby byla to ta sama nazwa, co nazwa pakietu, w
> szczegolnosci bez obcinania albo dodawania "d" na koncu (chyba, ze pakiet
> oprocz demona zawiera cos jeszcze, jak np. samba).

Ja kiedyś na taką sytuację poprawiałem rc-scripts. Tak żeby funkcja
status() przyjmowała dodatkowy opcjonalny argument: nazwę serwisu
(oprócz nazwy demona do sprawdzenia).
Bo bez tego, to jak nazwa serwisu różni się od nazwy demona (smbd/nmbd)
to status nie stwierdzi, że "xxx is dead but sybsys locked".
Ale gdzieś ta poprawka się straciła :-(

Pozdrowienia,
        Jaek