Run "/etc/rc.d/init.d/ syslog start"

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Nie, 29 Lip 2001, 16:30:18 CEST

On Sun, Jul 29, 2001 at 03:45:00PM +0200, Rafał Kleger-Rudomin wrote:

> Czołem!
>
> Czy pisanie takich komunikatów w %post ma sens?
> Przeciw:
> 1) Zaśmieca to konsolę.
Informacji nigdy za dużo. Ta informacja wyraźnie mówi, że serwis jeszcze
nie działa (administrator mógłby sądzić inaczej, zależnie od
okoliczności).

> 2) Nie bardzo wiadomo jak to zgettextować.
To rzeczywiście jest problem. Ale skoro to są standardowe komunikaty
(dla wszelkich pakietów) można by je umieścić w jakimś rpm-pld.po.
Ale wtedy już wypadałoby stosować makra zamiast skryptów w %post, żeby
ewentualne zmiany były w jednym miejscu, z którego gettext mógłby
aktualizować pliki .pot.

> 3) Chcąc być konsekwentnym należałoby taka "instrukcję użycia"
>    dołączyć do każdego pakietu z dystrybucji.
Jeśli ktoś instaluje serwis, to powinien wiedzieć czy już on działa
i został zrestartowany, czy trzeba coś jeszcze zrobić.
Ja byłbym jeszcze za komunikatem w stylu "Check xxx config file"
sugerującym konieczność skonfigurowania dopiero co zainstalowanego
serwisu (niektóre od razu gotowe są do użycia (nawet taki bind), inne
bez lokalnego skonfigurowania do użycia się nie nadają). Oczywiście nie
dotyczyłoby to upgradu --- w tym przypadku możemy założyć, że serwis
został już skonfigurowany.
Ale oczywiście z tymi komunikatami nie należy przesadzać. Jak każdy
pakiet będzie wypluwał dużo informacji, trudno będzie wychwycić te
istotne.

Pozdrowienia,
        Jacek