minicom z użytkownika

Sebastian Zagrodzki s.zagrodzki w mimuw.edu.pl
Sob, 2 Cze 2001, 19:41:16 CEST

On Sat, Jun 02, 2001 at 07:15:12PM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:
> [...]
można na przykład zrobić aplikację set_lock i unset_lock która by była
suidowana i +x tylko dla grupy ttyS. A potem trzebaby przerobić
wszystkie aplikacje które z tego korzystają (np. minicom, getty, pppd)
Ale to chyba kiepski pomysł.

> Nie wiem czy to dobry pomysł ale jezeli już to minicom powinien w takim
> razie mieć osobny katalog na locki w /var/lock z takimi prawami. W tym
> katalogu zakładaja pliki jeszcze inne aplikacje i moze mieć to
> nieprzyjemne konsekwencje.
a to to na pewno nie ma sensu: te locki są własnie po to żeby różne
aplikacje umiały sprawdzać czy przypadkiem inny program nie korzysta
akurat z portu ttySX. Jeśli locki by były w różnych miejscach to takie
sprawdzanie oczywiście nie będzie działać.

--
Sebastian Zagrodzki			s.zagrodzki w mimuw.edu.pl
UIN 1770835				http://sokrates.mimuw.edu.pl/~zagrodzki

A co mnie obchodzi, co pomyślą inni...