kloczek: SPECS procmail.spec

Pon, 4 Cze 2001, 01:06:06 CEST

On Mon, 4 Jun 2001, Tomasz Kłoczko wrote:
[..]
> Wykomentowałem ustawienia z /etc/procmailrc bo zdążyło to juz troche
> napsuć krwi przez to że nie było wyraźnie zaznaczone co to zmienia.
> Chodzi o to, że w kwestii MTA i LMDA zaczynają sie robić pewne
> rozbierznosci i chyba pora zacząć o pewnych rzeczach pogadać żeby ustalić
> pewne wspólne parametry, a takze przemyśleć rozwiazanai umożliwiające
> przestawianie maildir <-> mailbox <-> mailbox w ~Mail/Mailbox.
>
> Także proponowałbym w razie czego się nie stresować tylko spróbować
> pomysleć troche co do tego do czego powinniśmy tu dążyć. Jak ustalimy jak
> [...]

Mała kontynuwacj.
Otóż powyższa sprawa nie dotyczy li tylko MTA (sendmail, postfix, exim
..) i LMDA (procmail, maildrop) ale także MTA (mail, mutt, pine, elm  i
inne ale takzę MUA pracujace pod X11) i serwetrów POP i IMAP.
Tzreba zadać sobie pytanie jak tym sterować z jednego punktu żeby
przestawienie w jednym miejscu w jakimnś pliku np. przestawiało całosć z
maildira na mailbox czy też mailbox z /var/mail na jakis położony w
katalogu domowym.
Wychodzi mi na to, że ano PAM sie za bardzo do tego nei nadaje (dołożenie
tego spowoduje znaczne spowolnienie np. odbierania poczty) i chyba lepiej
byłoby wymysleć jakis dodatkowy plik konfiguracujny z którego czy to bedą
korzystać MTA, LMDA czy POP/IMAP serwery i pam_mail przy ustawianiu $MAIL
dla MUA.

Prosiłbym naprawdę głębiej się nad tym zastanowić. Jeżeli uda nam się to
uporządkować całą ta Stajnie Augiasza to bęziemy mieli niezłego plusa w
stosunku do softu z innych dystrybucji.