chkconfig --add

Pon, 4 Cze 2001, 20:22:04 CEST

On Mon, 4 Jun 2001, Michal Margula wrote:

> niech zgadnę - chkconfig jest po to aby coś włączać, wyłączać, czy tak?
> czy dlatego upgrade musi to psuć?

Primo. Powyższe nie podpada pod "nie mam czasu żeby to skonfigurować". Po
drugie to chkconfig działa dokładnie według pewnego ściśle pzrewidzaienego
algorytmu który każe przy --add dodawać brakujace linki z tych które są
wymienione w nagłówku skryptu. Po trzecie: w ramach obecnie zdefiniowanych
funkcji chkconfig nie da się tego zrobić czyli zamiast bunować się przeciw
temu że chkconfig dodaje linki po kazdym upgrade to co się wyłaczyło
tzreba raczje próbować zmieniać jego funkcje/dodawać mu nowe po to żeby
uzyskać inne zachowania. Manipulowanie zawartościa %post nic sie nie zda
bo jest to specjalnie tak zrobione żeby aktualizować linki o ile zmieniły
się poziomy uruchamiania dla poszczególuch skryptów. Ostanie takie miał
myiejsce kilka tygodni temu w przypadku portmapera, nfs i narzędzi do NIS
i obecne zachowanie nadało się w zupełnisci poprawnie do zaspokonienia
odpwiednich potrzeb .. do których był wcześniej przewidziany.

Już raz na ircu był ten temat poruszany i powtórze, że nie dodawanie
linków które byłyby usuwane przez --del można raczej osiagnąć tylko przez
dodatkowe rozbudowania możliwości chkconfig (np. dodanie mu jakis małej
bazki ascii w której zapamietywane by były wyłączane przez --del linki po
to zeby przy kolejnych --add je omijać).

> a czy to taki duży kosz to zrobić? czy to będzie z czymś kolidowało?

Nie wiem ile kosztowałoby zaimplementowanei tego co nakreśliłem powyżej
ale wiem że bez zmiany na poziomie funkcji samego chkconfik na pewneo
bezie to kolidowało.

Jeżeli masz jakiś inny pomysł na realizacje takiej funkcji to już inna
sprawa (wcale nie chcę twierdzić, że powyższe to jedyne mozliwe i
najlepsze rzwiazanie .. raczej takie wymyślone na pedce) i o tym można
próbować dalej dyskutować niemniej będzie to już dalej jasne wyjście z
zakresu funkcji jakie chkconfig ma obecnie w których obsługa tego typu
scenariusza o jaki tu chodzi poprostu nie jest w żaden sposób realizowana.
W dobudowaniu takich _dodatkowych_ możliwości nie widzę niczego złego.

Jeżeli jest Ci to mocno potrzebne to zapewne dorobisz niemeniej
manipulowanie tutaj _bez_ zmiany funkcjonalności chkconfig (co chyba jest
jasne już) nic dobrego nie przyniesie, a wręcz odwrotnie potencjalnie
spowoduje zapewne różne zakłócenia.