Zależności w RPM-ach. Co mniejsze, co większe?

Artur Frysiak wiget w pld.org.pl
Wto, 12 Cze 2001, 10:24:58 CEST

On Tue, Jun 12, 2001 at 09:57:17AM +0200, Jacek Osiecki wrote:

> Po prostu mam takie "niejasne przeczucie", że coś tu jest nie tak.
> Zależności w pakietach wymagające czegoś STARSZEGO od pewnej wersji są w
> zasadzie bez sensu... Owszem, rozumiem czasami sens wrzucenia czegoś takiego
> przy pewnych programach pracujących z jakąś biblioteką tylko do wersji xx.
> Ale tutaj chyba jest to ewidentnie wynikiem błędu.

Tak sobie wymyśli Jeff <jbj w jbj.org> aka <jbj w redhat.com>.
Według niego tak właśnie jest najlepiej i oznacza to, że w nowej wersji
rpma może być nowe "coś" (np format bzip2 payload) i wtedy nie będzie
można zainstalować tym nowym rpmem starego pakietu bo nie pozwolą na to
zależności.
Ogólnie jest to bardziej skomplikowana sprawa, ale błędu tu nie ma.
--
Artur Frysiak
http://www.pld.org.pl/