Zależności w RPM-ach. Co mniejsze, co większe?

Jacek Osiecki joshua w ceti.pl
Pon, 11 Cze 2001, 12:56:51 CEST

Witam!

Ostatnio próbowałem zupgrade'ować nie ruszany od paru miesięcy serwerek
(PLD naturalnie :-)
Okazało się, że jest wiele pakietów do zupgrade'owania, które generują
jeszcze więcej pakietów, potem jeszcze więcej, i więcej, i więcej, a na
koniec rpm odmówił grzecznie współpracy (mniejsza o szczegóły :-), a ja
stwierdziłem że w sumie doćwiczę sobie instalowanie serwerka PLD :-)

I wszystko ładnie, pięknie. Ale jedna rzecz zwróciła moją uwagę. Dosyć
często pojawia się coś takiego jak poniżej:

[joshua w serv i686-RPMS]$ rpm -q --requires bdflush
libc.so.6(GLIBC_2.0)
libc.so.6(GLIBC_2.1)
libc.so.6
glibc
rpmlib(PayloadIsBzip2) <= 3.0.5-1
                      ^^^^

Prosiłbym o podanie "oficjalnej wykładni" powyższego. Bo na mój mały rozumek
znaczy to mniej więcej tyle, że wymagany jest rpm NIE NOWSZY niż 3.0.5-1.
Biorąc pod uwagę że pakiet wspaniale współpracuje z rpm-em rpm-4.0.2-17,
dochodzę do wniosku że chyba coś jest nie tak...

Czy jest to błąd? A może ja czegoś nie rozumiem? Bo po prostu nie wiem, co o
tym myśleć... bo jeśli błąd, to jest co poprawiać:

[joshua w serv i686-RPMS]$ rpm -qia --requires|grep '<='|grep rpm|wc -l
    478

Przykro mi, że ja tak nic tylko zgłaszam problemy, ale w sumie chyba po to
jest ta lista :-)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki