źle budowany php

Artur Frysiak wiget w pld.org.pl
Pon, 11 Cze 2001, 13:45:20 CEST

On Mon, Jun 11, 2001 at 12:38:55PM +0200, Jacek Osiecki wrote:
> Witam!
>
> Sorki, że tak od razu z kolejnym problemem, no ale w końcu po to się
> zapisałem na tą listę :-)
>
> Po ugradzie do php-4.0.5-2 z 4.0.3-1 pojawiły się problemy... Otóż php teraz
> bezwstydnie pokazuje na wynikowej stronie wszystkie jednolinijkowe
> komentarze, tj. zaczynające się "//" i "#". Komentarze /* ... */ nie są
> pokazywane.
> Oprócz efektu optycznego skutkuje to rozwaleniem nagłówków i takich rzeczy
> jak autoryzacja...

Nie zauważyłem tego ale może z tego powodu że się temu tak dokładnie nie
przyglądałem.

> Czy ktoś może mi powiedzieć, z czego to wynika? Czyżby ktoś z developerów
> php postanowił zostawić tylko jeden typ komentarzy?
>
> To jedna sprawa, przypuszczam że nawet nie w gestii developerów PLD...
>
> A teraz coś z tutejszego ogródka :-)
>
> Tenże sam php. W spec-u jest taka linijka:
>
> 	--with-libpdf=shared	\
>
> I wszystko byłoby w porządku... ale niestety tak nie jest. Otóż odpowiedni
> plik jest budowany (a jakże), ale potem nie trafia do żadnego pakietu! Co
> więcej, libphp4.so potrzebuje do działania libpdf - zupełnie niepotrzebnie,
> imho...

Wiem że libphp4.so jest nie potrzebnie łączone z libpdf ale nie było
chętnego do poprawienia tego.
A to z tego powodu że w php autoconf jest używany w dziwny sposób i
wydumanie o co w tym wszystkim chodzi zajmuje trochę czasu.

> Następne: /etc/httpd/php.ini nagle przeprowadziło się do /etc/php/php.ini...
> czy tak ma już zostać? Poprzednia lokalizacja była chyba bardziej
> uzasadniona, a tak robi się niepotrzebny bałagan w etc - zwłaszcza, że
> równie dobrze mogłoby być /etc/php.ini.

/etc/httpd należy do serwera http np apache. Aby więc zainstalować php
należało by wymagać zainstalowania jakiegoś httpd. Jednak php można
spokojnie używać bez serwera http jako zwykły interpreter. Dlatego pliki
php.ini znajduje się w /etc/php/

> Teraz sprawa modułów do php.
> Czy ktoś mi wyjaśni, dlaczego widzę coś takiego (odnosi się do wszystkich
> modułów:
>
> [root w animagic i686-RPMS]# rpm -qpl php-mysql-4.0.5-2.i686.rpm
> /usr/lib/php/extensions/no-debug-non-zts-20001222/mysql.so
>
> Co to za katalog? Przecież to powinno lądować w /usr/lib/apache/php, gdzie
> zresztą php tychże bibliotek szuka...

Tu jest podobnie jak wyżej. Nie można zakładać, że jest zainstalowany
apache. A moduły są wspólne dla wersji standalone i apache DSO.
Katalog w jakim instalowane są moduły to domyślny katalog wymyślony
przez developerów PHP. Jeśli usuniesz ze swego php.ini _błędną_
informacje o katalogu z modułami.

--
Artur Frysiak
http://www.pld.org.pl/