Zależności w RPM-ach. Co mniejsze, co większe?

Jacek Osiecki joshua w ceti.pl
Wto, 12 Cze 2001, 09:57:17 CEST

On Mon, 11 Jun 2001, Jan Rekorajski wrote:

> [poniedziałek, 11 czerwiec 2001], Marek Kolczyk napisał(a):

[...]

> [baggins w sith baggins]$ rpm -q rpm
> rpm-4.0.2-8

u mnie 4.0.2-17

> [baggins w sith baggins]$ rpm -q --provides rpm | grep rpmlib
> rpmlib(VersionedDependencies) = 3.0.3-1
> rpmlib(CompressedFileNames) = 3.0.4-1
> rpmlib(PayloadIsBzip2) = 3.0.5-1
> rpmlib(PayloadFilesHavePrefix) = 4.0-1
> rpmlib(ExplicitPackageProvide) = 4.0-1
> rpmlib(HeaderLoadSortsTags) = 4.0.1-1

O, a to ciekawe: u mnie wygląda to tak:

[joshua w serv i686-RPMS]$ rpm -q --provides rpm
librpm.so.0
librpm.so.0(GCC.INTERNAL)
librpmbuild.so.0
librpmbuild.so.0(GCC.INTERNAL)
librpmio.so.0
librpmio.so.0(GCC.INTERNAL)
rpm = 4.0.2-17
[joshua w serv i686-RPMS]$

> Ale o co chodzi? ;)

Po prostu mam takie "niejasne przeczucie", że coś tu jest nie tak.
Zależności w pakietach wymagające czegoś STARSZEGO od pewnej wersji są w
zasadzie bez sensu... Owszem, rozumiem czasami sens wrzucenia czegoś takiego
przy pewnych programach pracujących z jakąś biblioteką tylko do wersji xx.
Ale tutaj chyba jest to ewidentnie wynikiem błędu.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki
joshua w ceti.pl