Budowanie RPM-ów i niechciane zależności

Jacek Osiecki joshua w ceti.pl
Wto, 12 Cze 2001, 11:04:54 CEST

Witam!

Nie wiem, czy mój problem jest pld-specific czy też jest bardziej ogólny, bo
tak jakoś się składa, że wszystkie swoje serwery stawiam na PLD, a jeśli
któryś przejmuję to też go PLD-uję ;-)

Otóż ostatnio pewna osoba poprosiła mnie o podesłanie paru rpm-ów. I
wszystko byłoby OK, ale zwrócono mi uwagę, że skompilowana u mnie biblioteka
gd-1.8.4-2a.i686.rpm (z patchem na obsługę libjpeg) ma w polu "requires"
wpisane... ircd!

Potem okazało się, że owo ircd jest dodawane do wszystkich rpm-ów budowanych
na mojej maszynie! Tzn. przy budowaniu pakietów find-provides wszędzie
dorzuca ircd.

Czy ktoś ma jakiś pomysł, czym jest to spowodowane?
rpm -q --whatrequires ircd nie pokazało żadnych pakietów... gdzie szukać
przyczyn?

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki