Zależności kernel-2.2.19?

Artur Frysiak wiget w pld.org.pl
Wto, 26 Cze 2001, 15:20:11 CEST

Na początek proszę Cię abyś nie zaczynał nowego wątku przez odpowiedź na
list z innego wątku.

On Tue, Jun 26, 2001 at 03:08:27PM +0200, Jacek Osiecki wrote:
> Witam!
>
> Mógłbym prosić o wyjaśnienie, dlaczego kernel ma w zależnościach mkinitrd?
> Wiem, wiem - po to, żeby móc od razu stworzyć initrd. Tylko po co to?
>
> Tak samo nie widzę sensu w upieraniu się przy domyślnym ustawianiu IDE, ext2
> jako modułów... wiele osób po przesiadce z innych dystrybucji nie
> podejrzewa nawet, że ktoś by ustawił te rzeczy właśnie w taki sposób i nawet
> nie zwróci uwagi...
>
> IMHO dla paru marnych KB w kernelu nie warto się bawić w initrd. Zwłaszcza,
> [...]

1. Nie wszyscy mają IDE lub mają ale nie używają, lub też mają i używają
tylko raz na ruski rok podczas dobierania się do CDROMa.
2. Niektórzy nie chcą mieć ext2 bo wolą xfs, reiserfs.

Jak widzisz używanie initrd daje bardzo dużą swobode działania za bardzo
małe niedogodoności (jeden/dwa wpisy więcej w lilo.conf/menu.lst).

Pozdrawiam
--
Artur Frysiak
http://www.pld.org.pl/