PAM i zmiana hasła

hocus hocus w dronet.gliwice.pl
Pią, 29 Cze 2001, 13:47:19 CEST

Hej!

Używam na swoim serwerku do synchronizacji haseł samby z systemowymi modułu
pam_pwexport, który ma za zadanie "wykraść" hasła podczas zmiany i uruchomić
odpowiedni skrypt, który zmieni hasła samby. Do niedawna wszystko działało
ok, lecz po którymś z ostatnich updateów przestało.
Instrukcja pam_get_item (pamh, PAM_OLDAUTHTOK, (const void **)&oldtok)
uparcie zwraca mi NULL. Wydawało mi się, że już jako tako rozumiem działanie
PAM'ów, ale to mnie rozłożyło :-(((
Czy ktoś potrafił by mi pomóc?

Poniżej przedstawiam fragment kodu odpowiedzialny za odczytanie haseł.

PAM_EXTERN int pam_sm_chauthtok (pam_handle_t *pamh, int flags, int argc,
const char **argv)
{
  char *user, *tok, *oldtok;
  FILE *out;
  char *exe = find_exe (argc, argv);

  pam_get_item (pamh, PAM_USER, (const void **)&user);
  pam_get_item (pamh, PAM_OLDAUTHTOK, (const void **)&oldtok);
  pam_get_item (pamh, PAM_AUTHTOK, (const void **)&tok);
  if (!user || !tok || !exe)
    return PAM_SUCCESS;
[...]
  tu wywołuję skrypt, który zmienia hasła przy użyciu smbpasswd.

Pozdrawiam
Hocus