tu du (zbiorczo)

Śro, 27 Cze 2001, 16:52:29 CEST

On Wed, 27 Jun 2001, Artur Frysiak wrote:

> Veto. Może jeszcze svga_helper, nvidia-kernel i inne wrzucisz do kernela
> ?
> Jak może się budować poza kernelem to niech się tak buduje.

Kiedyś przyszło mi do głowy coś takeigo żeby poszczególne moduły ładować
do podpakietów :)
Z jednej strony nie byłoby to takie głupie bo w %post pakietu mógłby on
automatycznie się osadzać, a różne kawałki programów mogłby wymagać
zainstalowania pakietu z obłsuga jakiegoś urżadzenai (np. sane scsi hst
adapter i generic).
Wiem że to chore z lekka przesada ale .. ;-)
Podział może nie w takim aż stopniu ale na podpakiety typu ide, scsi, usb
i moze jeszcze kilka innych moze i już miałby sens (bo w sumie modułów
jest dość sporo). Kiedyś zreszta była juz na ten temat lekka dyskusja i w
IIRC taki zgrubny podział nie był uznawany za rzadko spotykany rodzaj
zboczenia ;-)

W tym wypadku miałbym tylko propozycje żeby przyjąć może jakąś maskę na
nazwy pakietów zawierajacych moduły. Np. kernel-mod-* (?). Przyjamniej
łatwiej byłoby je identyfikować.

Kolejna rzecz która mi się przypomniała w tych zreczy które mi wczoraj
łaziły po pias^Wgłowie.

Wróbel sygnalizowął mi że kilka pakietów które mamy na ftp zależnych jest
jeszcze od pythona 2.0 i wymaga przekompilowania. Wygląda na to, że
pakietom zależbym od wersji pythona brak w nagłowku speca:

%requires_eq(python)

Osoby zainteresowne pythonem prosiłbym o przejrzenie pakietów wrzucajacych
coś do /usr/lib/python<ver>/ żeby dodać tak po regółkach BuildRequires w
tych specach powyższą linijkę.